În ultimul timp am observat o creștere a numărului de încercări ilegale de a obține informații personale și/sau bani din mediul online. Această metodă se numește „phishing” și poate viza orice persoană, prin diverse metode. Pentru a te putea feri de tentativele de fraudă, îți oferim mai multe informații despre tehnicile de phishing și metodele de protecție împotriva acestora, transmit cei de la Engie.
Ce este phishingul?
Phishingul este o metodă de fraudă online prin care atacatorii încearcă să obțină date cu caracter personal, bancare sau cu caracter confidențial.
Aceștia folosesc mesaje false care imită comunicări legitime de la diverse companii (bănci, furnizori de utilități, de telefonie etc.) sau alte instituții cunoscute, pentru a convinge victimele să acceseze linkuri sau să furnizeze informații sensibile. Scopul principal este de a obține acces la informații personale, pentru a le folosi în mod ilegal sau pentru a realiza transferuri de bani.
La ce trebuie să fii atent?
Verifică atent adresa de e-mail a expeditorului și conținutul mesajului: dacă primești mesaje pe e-mail prin care ți se solicită plata unor facturi sau a unor sume de bani, îți reamintim că ENGIE Romania transmite informații numai de la adrese de e-mail care se termină în @engie.ro/@engie.com sau direct in aplicația MyENGIE. Mesajele primite de la alte adrese de e-mail decât cele oficiale nu sunt transmise de companie.
Nu da click pe linkuri și nu descărca documente atașate: dacă mesajul nu pare a veni de la o sursă legitimă, nu deschide niciun link și nu descărca nimic din ce este atașat acestuia. Link-urile pot duce către pagini false, cu scopul de a-ți fura informațiile personale, iar fișierele atașate pot conține viruși.Nu oferi informații personale: evită să răspunzi cererilor suspecte și nu introduce informații financiare sau personale (parole, coduri PIN, date bancare) pe site-uri care nu sunt de încredere.
Semne de recunoaștere a mesajelor de phishing:
Greșeli gramaticale sau exprimări neobișnuite.
Solicitarea de informații confidențiale (parole, coduri PIN, date bancare).
Mesaje care creează un sentiment de urgență sau amenințare (de exemplu, deconectarea energiei dacă nu se face plata imediată).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.