Într-o prezentare de 30 de minute transmisă în direct pe web, Elon Musk a lăudat segmentul de tunel cu o lungime de 1,83 kilometri ca o tehnologie revoluţionară promovată de ultima sa companie de construcţii de tuneluri Boring Company. Musk a subliniat că acest tunel este primul pas spre dezvoltarea unei reţele de transport subteran de mare viteză, capabilă să transporte vehicule şi pasageri pe sub străzile celui de al doilea mare oraş din SUA cu viteze de până la 150 de mile pe oră (aproximativ 240 kilometri pe oră).
"Singura modalitate pentru a rezolva problema ambuteiajelor este să trecem la 3D, pentru ca sistemul de transport să se alinieze habitatului", a concluzionat Elon Musk într-o conferinţă de presă. Miliardarul de origine sud-africană a dezvăluit că ideea unui tunel i-a venit în urmă cu doi ani când era blocat în trafic în timpul călătoriei între vila sa din Bel Air şi birourile companiei SpaceX de la Hawthorne, sudul oraşului Los Angeles. Potrivit lui Musk această călătorie care dura peste 90 de minute era una care îi "distrugea sufletul".
- Citește și:
Elon Musk vrea să cumpere fabricile închise de General Motors
Tunelul test dezvăluit marţi nu este la prima vedere nimic nou: un tub cu un diametru de 3,65 metri prin care circulă automobile Tesla Model X echipate cu roţi laterale pentru a evita contactul cu pereţii.
Pentru Elon Musk, adevărata inovaţie ţine de aceste două extensii retractabile (similare cu stabilizatoarele unei biciclete) care pot fi fixate pe orice automobil electric sau autonom, "pentru doar 200 până la 300 de dolari". "Astfel, un autoturism normal poate fi transformat în vehicul stabil, capabil să călătorească cu mare viteză printr-un mic tunel", spune Musk.
Experienţa oferită jurnaliştilor prezenţi cu ocazia inaugurării a fost să ruleze aproximativ 1,8 kilometri la o viteză de maxim 65 kilometri pe oră. În timp însă ideea este să permită miilor de vehicule electrice sau autonome să ruleze prin subsolul oraşului Los Angeles prin tunele similare la o viteză de aproape 250 kilometri pe oră. Vehiculele ar urma să aibă acces la tuneluri direct de la suprafaţă, prin intermediul ascensoarelor sau rampelor, acolo unde va fi suficient spaţiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.