Mesajul a fost primit cu căldură, politicienii acordând rapid aprobările pentru fabrică și localnicii cerând locuri de muncă într-o regiune care se luptă să atragă investiții, notează Bloomberg. La 30 noiembrie, directorul executiv Tesla s-a deplasat la Berlin pentru a treia oară în tot atâtea luni pentru a accepta un premiu pentru realizările sale antreprenoriale de la editorul influentului tabloid Bild.
Dar există un colț al economiei germane în care ”lovefest-ul” se simte mai degrabă ca un conflict: puternicul sindicat IG Metall care are 2,3 milioane de membri.
Relația dintre Tesla și IG Metall tinde să devină o coliziune frontală ceea ce ar putea duce la subminarea ambițiilor lui Elon Musk.
Conflictul se concentrează pe refuzul Tesla de a semna tipul de contracte salariale colective standard în Germania. După ce compania a ignorat o scrisoare de la IG Metall în căutarea unui dialog, lucrurile au început să devină dificile. La un protest desfășurat la Berlin, sute de muncitori au condamnat modul prin care Tesla a preluat un manager cheie de la Daimler AG.
Un lider al sindicatelor locale a lansat un avertisment pentru Musk să nu considere acordurile salariale drept „opera diavolului”, ci mai degrabă ca fiind esențiale pentru menținerea relațiilor pașnice de muncă. ”Nu este bine ca un producător de automobile să fie în conflict permanent cu IG Metall”, spune Christian Bäumler, lider adjunct al unei fracțiuni afiliate partidului cancelarului Angela Merkel. „Sindicatul are putere organizațională, are bani, are experiență. Poate îndura o luptă de uzură de lungă durată”.
Elon Musk și EXTRATEREȘTRII! Ce secrete deține patronul SPACE X
Fabrica Tesla, prima fabrică auto nouă din Germania din ultimele două decenii, promite să creeze până la 40.000 de locuri de muncă în estul Germaniei, o regiune care și-a pierdut cea mai mare parte a industriei grele în timpul celui de-al doilea război mondial și s-a atrofiat economic în deceniile de separare ale țării.
Musk nu este prietenul organizațiilor muncitorești. Când un angajat al uzinei Tesla din California, în 2017, a solicitat asistență de la United Auto Workers pentru a sindicaliza fabrica, Musk a trimis un e-mail sugerând că bărbatul încerca să submineze compania și mai târziu a sugerat că organizarea lucrătorilor nu ar însemna mai multe acțiuni pe bursă. Anul trecut, un judecător a mustrat compania Tesla pentru încălcarea în mod repetat a Legii privind relațiile de muncă naționale, o hotărâre pe care compania a contestat-o, spunând că a fost rezultatul unei ”campanii de denigrare”, demers al sindicatului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.