Mai multe conturi de dreapta de pe X, platforma cunoscută anterior sub numele de Twitter, au cerut abonaților la serviciul de streaming Disney+ să își anuleze abonamentele.
Aceste apeluri urmează deciziei Disney de la începutul acestei luni de a-și suspenda publicitatea pe platforma de socializare, alăturându-se unei liste tot mai mari de companii, printre care Apple, IBM, Lionsgate și Xfinity, după publicarea unui raport dur care a descoperit reclame pe X alături de postări pro-naziste și după ce Musk a aprobat o postare ce a fost condamnată pe scară largă ca fiind antisemită.
Decizia Disney de a nu mai difuza reclame pe X ar putea costa platforma de socializare milioane de dolari, în timp ce apelurile utilizatorilor X la boicotarea Disney+ ar trebui să ajungă la mulți dintre cei 146 de milioane de abonați ai săi (din august) pentru a avea un efect echivalent.
Musk a acuzat, miercuri, agenții de publicitate care au părăsit platforma că îl "șantajează" cu bani și le-a spus în mod dur "să se ducă dracului", adresându-se în același timp lui Iger în mulțime, spunându-i "bună, Bob".
Iger, care a luat, de asemenea, cuvântul la summit, a declarat că are "mult respect pentru Elon și pentru ceea ce a realizat", dar s-a arătat indignat de susținerea lui Musk pentru postarea antisemită spunând: "Nu sunt de acord prin faptul că a luat poziția pe care a luat-o într-o manieră destul de publică, am simțit doar că asocierea cu acea poziție și cu Elon Musk și X nu a fost neapărat una pozitivă pentru noi."
Pierderi
X ar putea pierde până la 75 de milioane de dolari din cauza pierderii de venituri din publicitate din cauza retragerii a peste o duzină de companii, printre care Airbnb, Coca-Cola, Disney, IBM, Microsoft și Xfinity, a relatat New York Times.
Context
IBM a devenit unul dintre primii dintr-o serie de advertiseri importanți care și-au suspendat reclamele pe platformă luna aceasta, după ce un raport al organizației de supraveghere de stânga Media Matters for America a descoperit că reclame pentru această companie - precum și pentru Apple, Oracle și Xfinity - au apărut în apropierea unor postări neonaziste și a unor mesaje care îl elogiau pe Adolf Hitler.
Musk a sugerat că organizația de supraveghere a făcut tot posibilul pentru a obține acest rezultat, susținând că cele constatate reprezintă o experiență extrem de diferită de cea a unui utilizator obișnuit. X Corp. a intentat ulterior un proces de defăimare împotriva Media Matters. Musk a fost, de asemenea, criticat după ce a distribuit o postare pe X în care un utilizator a afirmat că "comunitățile evreiești au promovat exact tipul de ură dialectică împotriva albilor pe care pretind că vor ca oamenii să nu o mai folosească împotriva lor", un argument pe care Musk l-a numit "adevărul real".
Casa Albă a condamnat, de asemenea, acea postare, emițând o declarație în care a calificat afirmația drept o "promovare detestabilă a urii antisemite și rasiste". Miercuri, Musk și-a cerut scuze pentru postarea respectivă și a recunoscut că a fost "unul dintre cele mai prostești, dacă nu cel mai prostesc lucru pe care l-am făcut" pe platformă.
Banii vorbesc
7,2 miliarde de dolari. Atât a cheltuit Disney pe reclame în anul fiscal 2022, depășind bugetul de publicitate din 2021 (5,5 miliarde de dolari) și 2020 (4,7 miliarde de dolari).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.