Cofondatorul Tesla este în continuare cea mai bogată persoană din lume, cu o avere de 169,8 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index, chiar și după ce luni și-a văzut averea netă scăzând cu 8,6 miliarde de dolari. El a scăzut cu 100,5 miliarde de dolari în acest an - cel mai mult decât oricine altcineva din indicele de avere - după ce a atins un vârf de 340 de miliarde de dolari în urmă cu puțin mai mult de un an.
Producătorul de mașini electrice cuprinde cea mai mare parte a averii sale și se luptă cu restricțiile din ce în ce mai mari legate de Covid în China, cea mai mare piață a sa din afara SUA. Firma cu sediul în Austin, Texas, a anunțat recent o rechemare în service a peste 300.000 de mașini din cauza unor faruri spate defecte, în timp ce se confruntă, de asemenea, cu blocaje în lanțul de aprovizionare și cu o creștere a costurilor materiilor prime.
Acțiunile Tesla au scăzut luni cu 6,8%, la 167,87 dolari în tranzacțiile de la New York - cel mai scăzut nivel din noiembrie 2020 - și au scăzut cu 52% în acest an. Acest lucru se compară cu un declin de 29% în indicele Nasdaq 100, care are o pondere mare de tehnologie.
Dependența Tesla de Musk este listată ca un factor de risc în documentele sale de securitate, subliniind că "deși domnul Musk petrece timp semnificativ cu Tesla și este foarte activ în managementul nostru, nu își dedică tot timpul și atenția la Tesla".
Scăderea acțiunilor Tesla Inc. se accelerează pe măsură ce o rechemare în service și semnele de revenire a Chinei la restricțiile Covid Zero se adaugă la o litanie de îngrijorări ale investitorilor, în timp ce directorul executiv Elon Musk se concentrează pe redresarea Twitter Inc.
Acțiunile producătorului de vehicule electrice au scăzut luni cu 6,8%, la 167,87 dolari la New York, cel mai scăzut nivel din noiembrie 2020. Anxietatea traderilor a fost mai mare după ce un oraș de lângă Beijing a reintrat în carantină, punând în pericol atât producția, cât și vânzările. De asemenea, Tesla a inițiat o rechemare în service a peste 300.000 de mașini din cauza unor faruri de spate defecte.
Acțiunile Tesla au pierdut aproape jumătate din valoarea lor în mai puțin de două luni, în condițiile în care blocajele din lanțul de aprovizionare se amplifică, costurile materiilor prime cresc, iar potențialii cumpărători resimt presiunea inflației încăpățânate și a ratelor de dobândă în creștere.
În plus, Elon Musk a fost preocupat de platforma sa de socializare nou achiziționată, ceea ce i-a făcut pe unii investitori să se îngrijoreze că strategia Tesla ar putea fi abandonată.
"Datele macroeconomice slabe din China conduc la îngrijorări cu privire la Tesla, care a redus deja prețul o dată pentru a stimula cererea și are o producție importantă pentru export în prima jumătate a trimestrului al patrulea", a scris Jeffrey Osborne, analist la Cowen, într-o notă de vineri.
Analistul a adăugat că fondurile speculative par să se orienteze spre o prejudecată negativă asupra acțiunilor din cauza riscului că a existat "o pierdere de concentrare" asupra Tesla de când Musk a achiziționat Twitter.
Recenta scădere a acțiunilor companiei marchează o retragere majoră a mai multor repere atinse în timpul creșterii sale meteorice în 2020 și 2021.
Tesla a fost înlocuită din grupul de cinci companii din indicele S&P 500 de către Berkshire Hathaway Inc. la începutul acestei luni, un stâlp al vechii economii, companie care aparține lui Warren Buffett.
Compania auto, care și-a pierdut statutul de companie cu o evaluare de un trilion de dolari la sfârșitul lunii aprilie, are ”nevoie” doar ca acțiunile sale să se prăbușească cu încă 5,7% față de nivelurile actuale pentru ca evaluarea să scadă sub 500 de miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.