Elon Musk a promis în decembrie că va preda conducerea Twitter de îndată ce va găsi „pe cineva suficient de nebun pentru a-și asuma această slujbă”. Miliardarul, care a pus mâna pe rețeaua de socializare în noiembrie pentru 44 de miliarde de dolari, are, se pare, de gând să se țină de cuvânt. Fără a intra în detalii, extrem de misterior, el a lansat, joi seară, informația că a „angajat un director general pentru Twitter care-și va începe munca în aproximativ șase săptămâni”.
A doua zi, adică vineri, Musk a considerat că nu mai este cazul să mențină suspansul și a dezvăluit identitatea persoanei care l-a convins să poate face față provocării: Linda Yaccarino, director de publicitate pentru NBCUniversal. Mai ales că numele femeii de afaceri începuse deja să circule, de câteva ore, în presa economică omică, înainte ca grupul de presă să confirme plecarea seniorului său executiv. „Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu Linda pentru a transforma această platformă în X, aplicația universală”, a scris Musk într-un mesaj pe rețeaua de socializare cu emblema păsării albastre.
Profilul Lindei Yaccarino ar putea umple un gol uriaș în „Twitter 2.0”: relațiile cu agenții de publicitate. Strategia neregulată a lui Elon Musk, plecarea a 80% dintre angajați, revenirea personalităților controversate și temerile legate de o moderarea conținutului au determinat un număr mare de branduri să se îndepărteze de rețeaua de socializare. Potrivit Insider Intelligence, veniturile Twitter sunt pe cale să scadă cu 30% în anul fiscal 2023, la mai puțin de 3 miliarde de dolari. Iar abonamentul Twitter Blue, care se chinuie să convingă, nu are forța necesară pentru a compensa acest deficit. Recăpătarea credibilității față de agenții de publicitate și restabilirea încrederii va fi misiunea prioritară a viitorului director.
Numirea Lindei Yaccario nu înseamnă că Elon Musk părăsește Twitter. Pe lângă poziția sa de președinte al consiliului de administrație, antreprenorul va deveni „chief technology officer pentru a supraveghea produsele, software-ul și operațiunile”. O fișă densă a postului care lasă o marjă îngustă de manevră viitorului lider.
Citește și Ce este Bluesky, noua rețea socială susținută de Jack Dorsey, fostul CEO al Twitter
Arată ca Twitter, miroase a Twitter, dacă se poate spune așe, dar nu este nu Twitter. De câteva zile, noua rețea de socializare Bluesky se află în centrul atenției. Pe măsură ce îngrijorările legate de compania cu sigla păsării albastre cresc, Bluesky câștigă în popularitate.
Interesant este că, inițial, Bluesky a fost creată și finanțată chiar de Twitter în 2019, când Jack Dorsey era încă CEO-ul platformei. Devenită între timp independentă, Bluesky apare acum ca o alternativă la Twitter. Și, la fel ca ”verișoara” sa, Mastodon, Bluesky este o rețea socială așa-zis "descentralizată": fiecare utilizator își poate crea propriul server și îl poate administra după cum dorește. Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.