"Da, eliminarea taxei de pod Giurgiu-Ruse o avem în plan, o avem şi în programul de guvernare, deci trebuie să facem aceşti paşi, dar aici este o discuţie cu partea bulgară. A fost amânată, pentru că ei au avut alegeri în aprilie - de altfel nu ştiu dacă au încă Guvernul format, din câte ştiu sunt încă în discuţii - şi cumva am aşteptat o zonă de stabilitate politică după contactele iniţiale, pentru că e o decizie care are şi o componentă politică. Noi susţinem în continuare şi în programul de guvernare eliminarea acestei taxe, astfel încât credem că vom ajuta şi zona Giurgiu - Ruse şi partea de turism şi de afaceri în momentul în care nu mai există această barieră tarifară între cele două ţări", a declarat Drulă, într-un interviu acordat Antena 3.
Întrebat când va fi scoasă această taxă de tranzitare a Podului Prieteniei, şeful de la Transporturi a răspuns: "Cred că un orizont realist este pentru anul 2022".
Pe 23 decembrie 2020, Cătălin Drulă, nominalizat pentru preluarea portofoliului Transporturilor, declara în Parlament, după audierile din comisiile de specialitate reunite, că eliminarea taxei de pod de la Giurgiu este o prioritate şi a reuşit în negocierile cu celelalte partide ca ea să fie asumată de toată Coaliţia de guvernare.
Citește și Autostrada A7 Ploieşti - Paşcani - Siret. Ce spune ministrul Transporturilor
"În programul de guvernare avem ideea de a scoate o taxă, taxa de pod de la Giurgiu. Vreau să vorbim şi cu partea bulgară, n-aş vrea să luăm neapărat o decizie unilaterală, dar mi se pare că este o taxă anacronică. Acei bani de fapt sunt o formă de colectare pentru că am prins omul la înghesuială şi trebuie să treacă podul, nu are cum altcumva, dar ei nu se duc la întreţinere", a susţinut Cătălin Drulă.
În opinia acestuia, taxa de pod de la Giurgiu descurajează cumva comerţul transfrontalier.
"Mi se pare cumva că taxa de la Giurgiu are şi efectul că descurajează un anumit tip de comerţ transfrontalier, de schimburi între ţări, de poli care ar putea să fie Giurgiu - Ruse. Deci, e o prioritate pe care am reuşit şi în negocierile cu celelalte partide să fie asumată de toată coaliţia: eliminarea acestei taxe, cu efectele benefice, în afară de faptul că nu se mai scot bani din buzunarele oamenilor, a transportatorilor şi că nu se mai stă la coadă pentru plătit taxa pe o parte. Sper că şi pe partea cealaltă. Vreau să vorbesc şi cu colegii din partea bulgară, poate o facem împreună", a adăugat el atunci.
De asemenea, cel care avea să devină şef la Transporturi a admis că această discuţie se poate purta şi în privinţa celorlalte taxe de pod, cum ar fi cea de la Feteşti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.