Pe liniile complet electrificate, trenurile vor circula de la Marea Roșie la Marea Mediterană, printre alte destinații. Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 70% față de călătoria cu autobuzul sau cu mașina. Reprezentanții companiei au subliniat că proiectul va avea ca rezultat "al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză" din lume.
Siemens Mobility - o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens - a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii de consorțiu The Arab Contractors și Orascom Construction.
Într-o declarație, Siemens Mobility a precizat că partea sa din contractul combinat va fi în valoare de 8,1 miliarde de euro, adică aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.
Noua rețea din Egipt va fi formată din trei părți: o linie de 660 de kilometri, anunțată anterior, care va lega Ain Sokhna, la Marea Roșie, de Alexandria și Marsa Matrouh, pe coasta mediteraneană a Egiptului; o linie de aproximativ 1.100 de kilometri între Cairo și Abu Simbel, în apropiere de granița cu Sudanul; și o secțiune de 225 de kilometri între Luxor și Hurghada, la Marea Roșie.
"Împreună cu partenerii noștri, vom dezvolta de la zero o rețea feroviară cuprinzătoare, de ultimă generație, care va reprezenta un model pentru regiune în ceea ce privește modul de instalare a unui sistem de transport integrat, durabil și modern", a declarat Michael Peter, CEO-ul Siemens, Michael Peter Mobilitate, a declarat.
Citește și Rusia își va plăti datoria externă utilizând o schemă similară cu plata în ruble pentru gaze
Agenția Internațională pentru Energie a descris calea ferată ca fiind "unul dintre cele mai eficiente moduri de transport din punct de vedere energetic". Potrivit AIE, acest mijloc reprezintă 9% din transportul motorizat de pasageri și 7% din transportul de marfă la nivel mondial, dar numai 3% din consumul de energie în domeniul transporturilor.
În schimb, este puternic dependent de petrol, care a reprezentat 55% din consumul total de energie al sectorului în 2020. Conform scenariului AIE pentru un sistem energetic net-zero până în 2050, utilizarea petrolului în transportul feroviar ar urma să scadă la "aproape zero" până la jumătatea secolului, cu trecerea la electricitate, pentru majoritatea cazurilor, și la hidrogen, acolo unde vor exista condițiile tehnice necesaare.
În ceea ce privește hidrogenul, Siemens Mobility este una dintre cele câteva companii care lucrează la trenuri pe bază de hidrogen, alături de East Japan Railway și producătorul feroviar european Alstom, care a transportat deja pasageri în Germania și Austria cu trenuri pe bază de hidrogen.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.