Nu face pe victima
Dacă ai probleme cu șeful nu te plânge celorlalți colegi.
Văicărelile se vor întoarce asupra ta, îți vor păta reputația și pot ajunge chiar la urechile șefului, fapt ce poate afecta pe viitor relația dintre voi.
Trebuie să fii atent să nu bârfești sau să nu răspîndești informația că îi ești antipatic șefului, altfel va deveni ca un fel de profeție care sigur se va împlini.
Studiază
Cu toții avem stiluri de lucru diferite și este ideal ca atât managerii, cât și angajații să fie flexibili pentru a răspunde nevoilor altora.
„Trebuie să-ți asumi responsabilitate față de buna desfășurare a relației voastre”, declară trainerul Steve Arneson, citat de CNN.
Nu trebuie să ai așteptări doar din partea celuilalt, tu însăți trebuie să depui eforturi, să studiezi situația.
De exemplu, unii șefi au mereu „ușa deschisă” pentru angajați, în timp ce alții preferă să stabiliți o întâlnire înainte de a merge în biroul lor. Unii vor să fie implicați în fiecare proiect, în timp ce alții preferă să vadă că angajații lor au inițiativă.
„Nu mi-a plăcut când unul dintre foștii mei șefi a vrut să avem în jur de 10 întâlniri pentru un raport de 20 de pagini, dar a trebuit să mă conformez și să accept asta", a adăugat Arneson.
Dana Brownlee, autorul american al cărții The Unwritten Rules of Managing Up, afirmă că există două tipuri de angajați: cei concentrați pe sarcină și cei concentrați pe relații.
Angajații concentrați pe sarcini nu au nevoie de a discuta în avans și vor doar să se apuce de treabă, în timp ce persoanele concentrate pe relații tind să fie deschise la mai multe conversații înainte de a putea începe.
„Trebuie să te adaptezi la situație și la tipurile de oameni cu care lucrezi", a spus Brownlee.
Fii atent la ceea ce superiorul tău apreciază pentru a înțelege mai bine ceea ce primează pentru el.
„Șefii vorbesc despre calitățile pe care le admiră”, a spus Arneson.
Fii atent la comportamentele care sunt recompensate și pedepsite și pune întrebări detaliate atunci când aceștia vorbesc despre cineva într-un mod pozitiv pentru a obține indicii despre ceea ce caută.
„Abia atunci poți să speri că vei tinde mai mult către acele calități."
Găsește puncte comune
Caută lucruri pe care amândoi le placeți cu adevărat.
Oamenii vorbesc cu entuziasm despre lucrurile care le plac.
Puteți avea pasiuni similare, copii de aceeași vârstă, să fiți crescuți în același oraș, sau să susțineți aceeași echipă sportivă.
„Îmi aduc aminte că am început să mă împrietenesc cu un tip pentru că făceam același drum spre muncă. Aceasta a fost o punte care ne-a îndreptat și spre alte lucruri”, declară Brownlee.
Nu forța lucrurile
Așa că ia lucrurile încet, fă-ți treaba cum trebuie și învață să ai răbdare.
Dacă ești un angajat desăvârșit, lucrurile vor decurge mereu cum trebuie și în timp vei putea obține atât respectul, cât și prietenia colegilor tăi, dar și a șefilor, important e să știi că aveți cu toții un scop comun.
Vechime în muncă. Ce schimbări aduce noua lege a pensiilor
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.