Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, a declarat joi, la Oradea, că în Anul Centenarului sunt construiţi 101 kilometri de autostradă, din care 60 sunt daţi în trafic, motorul economiei în 2019 urmând să fie reprezentat de construcţii şi investiţii în construcţii, cu implicarea firmelor româneşti.
"Ei sunt construiţi, sunt 101 kilometri de autostradă construiţi. 60 sunt gata. În trafic. Era vorba dacă vom reuşi, în An Centenar, să construim 100 de kilometri de autostradă. Da, sunt construiţi. În trafic, 60", a spus Neaga.
Directorul CNAIR a precizat că 41 de kilometri din cei 43, câţi au în total loturile 3 şi 4 din Autostrada Sebeş-Turda, sunt gata pentru a fi daţi în trafic, termenul contractual fiind iulie-august 2019.
"Ultimii doi kilometri ar fi trebuit să fie realizaţi înainte de 1 decembrie, dar acolo este o problemă la un deal care ne-a întârziat doi ani acest proiect. Constructorul, tot un român, foarte bun, dacă nu cel mai bun din ţară (...) lucrează cu 700 de persoane şi cu 200 de utilaje pe o porţiune de 500 de metri. Nu a reuşit să stabilizeze acel deal din cauza alunecărilor de teren", a adăugat Narcis Neaga.
Acesta a amintit şi podul de peste Someş, cu o lungime de un kilometru, care a pus în valoare cam zece kilometri din Gilău-Nădăşelu, apoi Câmpia Turzii-Târgu Mureş, porţiunea până la Iernut, care s-a inaugurat cu o zi în urmă, aproximativ 14 kilometri, plus cei 6,5 km ai autostrăzii urbane care vor fi inauguraţi vineri.
A fost semnat contractul pentru 5,35 km de la granița cu Ungaria
Directorul CNAIR a participat joi, la Oradea, la semnarea contractului de proiectare şi execuţie a porţiunii de 5,35 km din Autostrada Transilvania, de la graniţa cu Ungaria, în valoare de 28,5 milioane de euro, din fonduri europene. Lucrările vor fi realizate de o asociere între o firmă bihoreană, alte două firme locale şi o firma slovacă.
Patronul firmei constructoare a ţinut să sublinieze schimbarea de atitudine a CNAIR şi a Guvernului faţă de firmele de construcţii româneşti, ce vor fi susţinute în realizarea unor mari proiecte în anul 2019.
CNAIR: Bulgarii sunt de vină pentru cozile de la Vamă
"E un moment crucial pentru noi şi pentru grupul de firme. Ne chinuim de 15 ani să accedem la autostradă. Noi avem şi capacitatea, şi dorinţa de a realiza lucrarea. Am avut o discuţie la Guvern, la care au fost invitate cele mai mari 20 de firme de construcţii din ţară şi am fost foarte, foarte surprins să vedem din partea Guvernului o atitudine extrem de prietenoasă şi în ajutorul nostru. Aţi văzut că s-a şi dat o declaraţie că ar trebui ajutate firmele româneşti. Avem mare nevoie să fim ajutaţi. Dacă va fi scăderea aceea substanţială de taxe, putem să aducem oameni care au plecat din firme ca să lucreze în alte ţări. Să facem noi bani cu ei şi să le dăm salariile pe care le câştigă acolo. Altă variantă ar fi să aducem muncitori din Asia sau din altă parte, dar preferăm să-i aducem pe cei pe care îi cunoaştem şi ştiu să lucreze cu echipamentele noastre. Pe ceilalţi, durează până îi mai şcolim şi pe urmă riscăm să plece acasă", a declarat, într-o conferinţă de presă, patronul firmei de construcţii din Bihor.
Acesta a adăugat că mesajul Guvernului a fost unul foarte clar şi motivant: "ajutor substanţial pentru firmele româneşti".
"Este pentru prima oară când ne întâlnim cu această situaţie şi atitudine. Se doreşte să punem locomotiva înapoi pe şine şi să dăm viteză pentru că motorul economiei - aşa am primit mesajul de la Guvern - motorul economiei pentru anul viitor vor fi construcţiile şi investiţiile în construcţii", a conchis constructorul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.