Tichetele de masă folosite în supermarketuri pot contribui la majorarea deficitului comercial al ţării, afirmă secretarul de stat în Ministerul de Finanţe, Mihai Precup. Prezent la o conferinţă organizata de Camera de Comerţ Româno - Britanică, el a subliniat că, împreună cu mediul privat, trebuie identificate soluţii la această problemă.
Mihai Precup a mai explicat că: ”În comparaţie cu alte ţări, în care angajaţii merg cu tichetele de masă la restaurante să-şi cumpere mâncare, în România ei merg la supermarket. În acest mod, contribuie la creşterea deficitului comercial. Deci trebuie să stabilim împreună cu sectorul privat cum abordăm această chestiune, pentru că eu cred că este periculos să finanţăm direct cu fonduri de la buget majorarea deficitului comercial.
La Guvern au loc discuții privind majorarea valorii tichetelor de masă până la 40 de lei, de la 30.
Ce este deficitul comercial
Deficitul comercial se referă la situația în care valoarea importurilor de bunuri și servicii ale unei țări depășește valoarea exporturilor sale. Cu alte cuvinte, o țară importă mai mult decât exportă, ceea ce duce la o diferență negativă între veniturile și cheltuielile sale în comerțul cu alte țări.
Deficitul comercial poate avea consecințe economice și politice semnificative, inclusiv deprecierea monedei naționale, creșterea datoriei naționale și presiuni pentru creșterea șomajului în anumite sectoare economice. În același timp, un deficit comercial poate fi cauzat de o serie de factori, cum ar fi nivelul de dezvoltare a economiei, politicile guvernamentale și schimbările din economia globală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.