Declinul a fost cauzat de problemele din industria auto, sector în care lucrează 800.000 de germani şi de numărul mai mare de zile libere. Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
"Datele privind scăderea producţiei industriale în Germania se adaugă celorlaltor dovezi care indică un ritm slab de creştere al celei mai mari economii europene în trimestrul patru din 2018", a afirmat analistul Jack Allen de la Capital Economics.
Încetinirea economiei germane este cauzată de scăderea cererii la nivel global, cu impact direct asupra exportatorilor din Germania, de Brexit și de disputele comerciale sino-americane. Aceste riscuri externe sunt parţial compensate de majorarea cheltuielilor de consum, sprijinite de piaţa solidă a forţei de muncă şi de ratele scăzute ale dobânzilor.
Citește și:
Siemens va concedia 2.900 de angajaţi în Germania
Pe de altă parte, ministrul Economiei, Peter Altmaier, a afirmat că economia germană este într-o situaţie bună şi registrele de comenzi sunt pline. Oficialul german se aşteaptă ca evoluţia bună a PIB-ului să continue în 2019.
"Ca ministru al Economiei, rolul meu nu este să critic aceste tendinţe economice că să-mi aduc contribuţia astfel încât să crească numărul investiţiilor în Germania şi numărul locurilor de muncă nou create", a declarat Altmaier la postul german de televiziune ARD.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.