Odată cu aceste discuții, a fost lansat un sondaj care chestionează antreprenorii români în legătură cu eficiența sistemului e-Factura, deja notoriu pentru dificultatea cu care funcționează. În definitiv, patronii de firme mici și mijlocii au două mari îngrijorări cu privire la acest aspect. Astfel, 62,5% (aproape două treimi) au identificat creșterea costurilor cu noile obligații de conformare pentru raportarea electronică a facturilor drept cel mai mare inconvenient. În timp ce 50,5% dintre ei, au denunțat funcționarea defectuoasă a platforme e-Factura gestionată de ANAF.
Întrebat ce se va întâmpla în aceste condiții, președintele CNIPMMR, Florin Jianu, a declarat în exclusivitate pentru DCBusiness că îi va comunica premierului intenția de a amâna termenul de la care vor începe a fi aplicate amenzi pentru neraportarea facturilor în sistemul e-Factura stabilit inițial pentru 1 aprilie.
”O să cerem asta pentru că este o analiză foarte clară, ați văzut 3.000 de întreprinzători într-o săptămână, înseamnă că avem o problemă”, a spus președintele CNIPMMR, Florin Jianu.
În completare, Sterică Fudulea, secretarul general al CNIPMMR a comentat pentru DCBusiness:
”Noi am avut o întâlnire cu domnul Boloș în timpul protestelor, la mijlocul lui ianuarie. Am purtat discuții pe zona de e-Factura, e-Transport, e-Sigiliu și într-adevăr pe zona de amendare iar acolo i-am cerut domnului ministru ca acum să fie prelungit acest termen până la 1 decembrie. (...) Problema este ce facem cu cei care nu pot înregistra în acele cinci zile factura din varii motive, cum ar fi lipsa internetului sau PFA-urile care de obicei mergeau cu facturile o dată pe an iar aici a fost o soluție prestată de domnul președinte Jianu. Inițial trebuiau introduse companiile mari, apoi cele mijlocii și cele mici. Altă chestiune, cum facem să avem acces la facturi mai mult de 60 de zile pentru că sistemul acum spune că poți să îți iei factura în termen de 60 de zile, asta înseamnă că mă obligă, ca firmă, să țin arhiva cinci ani de zile iar statul o ține 60 de zile, ce se întâmplă dacă la inventariere nu am o factură? Acestea sunt problemele identificate în piață iar noi venim și cu soluții, nu arătăm cu degetul.”
Totodată, alte măsuri care vin în susținerea solicitărilor antreprenorilor constau în realizarea unor campanii de informare a antreprenorilor în legătură cu folosirea e-factura, în special pentru întreprinderile mici și mijlocii, privind procedurile pe care acestea trebuie să le respecte pentru evitarea aplicării de sancțiuni.
În situația nerespectării obligației de transmitere a facturii în sistemul e-Factura în termen de cinci zile lucrătoare de la data emiterii (raportare valabilă atât pentru companiile din România cât și pentru nerezidenții cu cod de TVA în România) se sancționează cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei pentru marii contribuabili, de la 2.500 la 5.000 lei pentru contribuabilii mijlocii și de la 1.000 la 2.500 lei pentru contribuabilii mici și pentru cei nerezidenți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.