Freeland a declarat că sectorul auto național se confruntă cu o concurență neloială din partea a ceea ce ea a numit "politica de supracapacitate dirijată de stat" a Chinei și că Ottawa va deschide o perioadă de consultare publică de 30 de zile pe 2 iulie cu privire la modul în care Canada poate răspunde.
"Producătorii chinezi generează în mod intenționat o supraofertă globală care subminează producătorii de vehicule electrice din întreaga lume, inclusiv aici, în Canada", a declarat Freeland reporterilor în Vaughan, Ontario, reluând preocupările exprimate de Statele Unite și Uniunea Europeană.
Freeland a declarat că consultările publice vor ajuta guvernul să decidă răspunsul său politic, care poate include tarife la importuri, adăugând că mișcarea ar alinia Ottawa cu aliații de la Washington și Bruxelles.
Președintele american Joe Biden a dezvăluit luna trecută un pachet de creșteri tarifare uriașe asupra unei serii de importuri chineze, inclusiv vehicule electrice. Comisia Europeană va impune temporar taxe suplimentare de până la 38,1% producătorilor chinezi precum BYD, Geely și SAIC, precum și automobilelor Tesla și BMW fabricate în China.
China a respins acuzațiile de subvenții inechitabile sau că ar avea o problemă de supracapacitate, afirmând că dezvoltarea industriei sale de vehicule electrice a fost rezultatul avantajelor în materie de tehnologie, piață și lanțuri de aprovizionare industriale.
Un articol de opinie publicat în ziarul Global Times, susținut de statul chinez, înainte de anunțul de luni al lui Freeland, recomandă: "Canada să rămână rațională din punct de vedere strategic" și să nu "sacrifice schimburile economice firești cu China de dragul egoismului strategic al Washingtonului".
Taxele canadiene pentru vehiculele electrice chinezești "pot submina încrederea investitorilor chinezi în piață, pot înrăutăți relațiile bilaterale și pot împiedica cooperarea economică și comercială ", a declarat un reporter Global Times în articolul de opinie.
Guvernul lui Justin Trudeau, care a încercat să facă din Canada o parte esențială a lanțului global de aprovizionare cu vehicule electrice, a fost supus unor presiuni interne pentru a acționa împotriva vehiculelor electrice chinezești.
Freeland a refuzat să spună dacă componentele vehiculelor electrice, cum ar fi bateriile, ar putea fi vizate, dar a declarat că totul este pe masă.
"Nu excludem nimic", a spus ea, adăugând că "ne vom folosi cele mai puternice instrumente de acțiune comercială".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.