Autoritatea pentru Concurenţă Economică din Ungaria (GVH) a iniţiat demersuri împotriva Microsoft, deoarece, conform presupunerii sale, compania se angajează în practici neloiale faţă de consumatorii ungari prin noul său serviciu de motor de căutare, a declarat marţi autoritatea de concurenţă, într-un comunicat remis Agenţiei de Presă MTI.
Comunicatul aminteşte că, în februarie, producătorul de software a integrat o funcţie de chat bazată pe inteligenţă artificială - similară cu ChatGPT - în motorul său de căutare Bing, care ajută să răspundă la întrebări în interfaţa de căutare, folosind conţinutul, datele şi informaţiile partajate de utilizatori pentru învăţarea automată.
Cu toate acestea, potrivit Autorităţii de Concurenţă Economică, compania nu este susceptibilă de a furniza consumatorilor informaţii despre serviciu cu cunoştinţele profesionale şi grija la care s-ar putea aştepta în mod rezonabil.
Autoritatea consideră că ar putea fi ilegală informarea consumatorilor cu privire la caracterul complet al serviciului, la fiabilitatea, actualitatea şi validitatea răspunsurilor, precum şi la gestionarea datelor legate de utilizarea acestora.
După presupunerea lor, este posibil ca consumatorii să nu primească informaţii adecvate cu privire la modul în care datele lor partajate sunt folosite pentru a antrena algoritmul de inteligenţă artificială, în ce măsură le afişează ca răspuns la căutările altor utilizatori sau cum să elimine aceste date din sistem.
Autoritatea a mai subliniat că, la jumătatea lunii iulie, GVH a lansat, în acelaşi timp cu Comisia Federală pentru Comerţ din SUA (FTC), o altă investigaţie asupra unui alt serviciu bazat pe inteligenţă artificială, chatbotul ChatGPT operat de OpenAI. Autoritatea de reglementare din SUA investighează, de asemenea, practicile probabil neloiale ale acestuia în ceea ce priveşte gestionarea datelor şi riscurile legate de servicii.
În comunicat, autoritatea ungară a amintit că GVH a acordat o atenţie deosebită comportamentului de piaţă al marilor companii de tehnologie de ceva timp. În ultimii ani, Google şi PayPal, printre altele, au făcut obiectul unor măsuri de remediere antitrust, iar Apple şi Booking.com au plătit amenzi semnificative în domeniul concurenţei în Ungaria. De asemenea, autoritatea naţională de concurenţă din Ungaria investighează în prezent comportamentul Viber, care face parte din grupul Rakuten, şi TikTok, operat de ByteDance.
GVH subliniază faptul că declanşarea prodcedurii de supraveghere a concurenţei nu înseamnă că compania a comis o încălcare. Durata procedurii este de trei luni, care poate fi prelungită de două ori, de fiecare dată cu cel mult două luni, dacă acest lucru este justificat, potrivit Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.