Agenția antitrust din Franța a declarat luni că gigantul tehnologic din SUA și-a folosit dominația asupra vânzărilor de anunțuri și a achiziționării pe platformele sale pentru a denatura piața în propriul său avantaj, făcând rău editorilor precum News Corp.
"Google a profitat de integrarea sa verticală pentru a distorsiona procesul", a declarat Isabelle de Silva, care conduce autoritatea franceză care supraveghează concurența, într-o conferință de presă de la Paris care a avut loc luni. Ea a descris comportamentul Google ca fiind „deosebit de grav”.
Google schimbă regulile jocului. Ce se întâmplă cu fotografiile milioanelor de utilizatori
Decizia este o rară ocazie de a privi în ”cutia neagră” a publicității online, în care Google calculează automat și oferă spațiu publicitar și prețuri agenților de publicitate și editorilor, în timp ce un utilizator face clic pe o pagină web. Google s-a angajat, de asemenea, să remedieze situația, asigurându-se că serviciile sale Google Ad Manager funcționează mai ușor pentru terți.
De Silva a spus că Google intenționează să aplice unele dintre aceste angajamente la nivel mondial.
Google a declarat într-o postare pe blog că „se angajează să lucreze proactiv cu autoritățile de reglementare de pretutindeni pentru a aduce îmbunătățiri produselor”. Compania a declarat că va testa și dezvolta schimbări de comportament convenite ca parte a soluționării, în următoarele luni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.