Yellow Corp, o companie de camioane cu o vechime de 99 de ani, care a fost cândva un jucător dominant în domeniul său, și-a întrerupt duminică operațiunile și va concedia toți cei 30.000 de angajați.
Compania s-a aflat în luptă cu sindicatul Teamsters, care reprezintă aproximativ 22.000 de șoferi și lucrători din cadrul companiei, arată CNN.
Până la mijlocul săptămânii trecute, compania a încetat să preia marfă de la clienții săi și a livrat doar marfă aflată deja în depozitele ei, potrivit sindicatului.
"Vestea de astăzi este nefericită, dar nu surprinzătoare. Yellow a dovedit în mod istoric că nu s-a putut autogestiona, în ciuda concesiilor de miliarde de dolari făcute lucrătorilor și a sutelor de milioane de dolari în fonduri de salvare din partea guvernului federal. Aceasta este o zi tristă pentru lucrători și pentru industria americană de transport de marfă", a declarat președintele sindicatului Teamsters, Sean O'Brien, într-o declarație.
Oficialii companiei nu au răspuns la numeroasele solicitări de comentarii.
Compania are sediul în Nashville, Tennessee, dar există peste 300 de terminale din întreaga țară. Experții în domeniu consideră că motivul închiderii este dat de datorii.
"Teamsters făcuseră o serie de concesii complicate care i-au adus aproape de paritatea salarială cu transportatorii nesindicaliști", a declarat Tom Nightingale, CEO al AFS Logistics, o firmă de logistică terță care plasează anual mărfuri în valoare de aproximativ 11 miliarde de dolari la diferite companii de transport rutier în numele expeditorilor. El a spus că firma a început să își asume datorii semnificative în urmă cu 20 de ani pentru a achiziționa alte companii de transport rutier.
"Acum, datoriile lor sunt pur și simplu enorme", a spus el, indicând o datorie de 1,5 miliarde de dolari în contabilitate.
Cum s-au depreciat acțiunile companiei
Închiderea este o veste proastă nu numai pentru angajații și clienții săi, care, în general, foloseau Yellow pentru că oferea unele dintre cele mai ieftine tarife din sectorul transporturilor rutiere, ci și pentru contribuabilii americani. Compania a primit un împrumut de 700 de milioane de dolari de la guvernul federal în 2020, împrumut care a dus la deținerea de către contribuabili a 30% din acțiunile sale în circulație. Iar compania încă mai datora Departamentului Trezoreriei peste 700 de milioane de dolari, potrivit celui mai recent raport trimestrial, aproape jumătate din datoria pe termen lung din registrele sale.
Acțiunile Yellow's au pierdut 82% din valoare între momentul acelui împrumut și închiderea de joi, după ce au fost anunțate planurile de faliment, închizând la doar 57 de cenți pe acțiune. Vineri a urcat cu 14 cenți pe acțiune, dar a rămas în continuare un așa-numit penny stock.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.