Liderul BNS a explicat că Romgaz are zăcăminte de gaze pe uscat dar pe care nu le exploatează. Este vorba despre zăcămintele din județele Dâmbovița și Buzău. Din zăcământul de la Caragele, județul Buzău, ”Romgaz ar putea extrage anual două miliarde de metri cubi de gaze naturale”, a afirmat șeful blocului sindical.
”Din păcate nimeni nu răspunde la întrebarea de ce nu se extrag gaze. Pentru noi sunt mari semne de întrebare, ce a păzit statul român prin reprezentanții săi din conducerea Romgaz pentru apregăti lucrurile în așa fel încât să nu ajungem în situația actuală”, a spus Costin.
Întrebat de Răzvan Dumitrescu care ar fi imediat impactul pe piață dacă s-a începe extracția de gaze, Dumitru Costin a sărpuns că: ”Imediat dependența României de gazele din import ar scădea și va scădea și prețul acestora pe piața internă”.
Dumitru Costin a mai atras atenția că România trebuie să discute și să negocieze cu Uniunea Europeană cum vor decurge exporturile noastre de gaze.
"Pe piaţa soluţiilor nu au apărut mari schimbări. Cu excepţia acestui act normativ despre care toată lumea a luat la cunoştinţă, care presupune nişte măsuri de protecţie pentru consumatorii vulnerabili, în general discutăm de consumatorii casnici şi de IMM-uri, însă actul normativ nu prevede nicio soluţie pentru consumatorii mari care, la rândul lor, angajează zeci de mii de oameni. Discutăm de cifre importante. În rest aflăm că s-ar putea să se extragă gaze din Marea Neagră de pe un perimetru undeva prin 2026. La iarnă ce facem?
Eu am transmis, la începutul lunii februarie, într-un document de lucru, să structurăm propunerile care vin de la mediul de afaceri şi de la noi, şi de la Guvern, pe trei paliere.
Atrăgeam atenţia că trebuie să finalizăm urgent investiţia la terminalul de gaze lichefiate în Portul Constanţa. E un subiect care trenează, nimeni nu a luat nicio decizie deşi el e început de la sfârşitul anilor 80. Fundaţia există sub apă. România ar fi trebuit să aibă, astăzi, cel mai mare terminal de gaze lichefiate din Europa, pentru că fundaţia asta permite. România care a avut o propunere concretă, în 2016, din partea unui grup de firme din Statele Unite, de a investi 1,2 miliarde de dolari în finalizarea acestui terminal. Ministrul Transporturilor – pentru că de Ministerul Transporturilor ţine portul – din Guvernul Cioloş nici măcar nu a binevoit să le spună ălora: 'nu ne interesează'", a spus Dumitru Costin. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.