Liderii Sindicatului Drumarilor "Elie Radu" au transmis un comunicat de presă în care se plâng de o serie de probleme cu care se confruntă oamenii din acest sector în activitatea lor. Personalul desemnat pentru activităţile de deszăpezire are o activitate permanentă, "24 din 24", în lunile octombrie - aprilie, indiferent de condiţiile meteorologice vitrege, personalul muncitor este insuficient şi cu salarii indecente, se arată în comunicatul remis Agerpres.
"În ciuda acestora, în fapt, se constată multe probleme şi lipsuri precum: lipsa depozitelor de sare care creează dificultăţi în procesul de lucru cu materiale (materiale uscate), prezenţa terţilor care prestează activităţi la costuri ridicate, care ar putea fi prestate de către personalul nostru la costuri rezonabile şi personal muncitor insuficient şi cu salarii indecente. Chiar şi sub influenţa acestor aspecte, drumarii îşi exercită atribuţiile de serviciu necondiţionat şi indiferent de condiţiile meteorologice, pentru a asigura condiţiile optime de circulaţie pe drumurile publice în sezonul rece", se precizează în comunicat.
"Compania de drumuri are 45 de secţii de drumuri naţionale şi 318 districte, iar când ninge, toată lumea sună, începând cu primari, preşedinţi de consilii judeţene, prefecţi, poliţişti, deputaţi, senatori şi până la miniştri. Toată lumea dă ordine şi cere să se cureţe drumurile cât mai repede şi la 'negru'. Toţi 'demit' din funcţie şefii sau 'plătesc' orele suplimentare ale oamenilor care lucrează în frig şi pe viscol, riscându-şi viaţa", se mai spune în comunicat.
Citeşte şi: Codul rutier modificat. Apare o nouă AMENDĂ de peste 1000 de lei
Drumarii se plâng că li se cere să cureţe drumurile în aşa fel încât carosabilul să fie umed şi atunci când e viscol sau ninge abundent
"Deşi în normativ sunt stabilite modul de activitate, precum şi perioadele de timp necesare intervenţiilor în funcţie de intensitatea traficului, drumarii îşi desfăşoară activitatea permanent, indiferent de condiţiile meteorologice (viscol, ninsori abundente, ger) pentru a asigura condiţiile optime de circulaţie", susţin reprezentanţii sindicatului.
Astfel, conform Normativului, activitatea de deszăpezire are stabilite intervale de timp în care să se acţioneze, cum ar fi: pe drumurile cu nivel de viabilitate 1 (autostrăzi, drumuri publice cu o medie zilnică mai mare de 8.000 autovehicule) deszăpezirea drumului pentru o singură bandă de circulaţie pe sens ar trebui să se efectueze după încetarea viscolului sau a ninsorii viscolite în maximum 8 ore: 24 de ore pentru deszăpezirea întregii părţi carosabile şi maxim două zile pentru curăţarea zăpezii de pe platforma drumului.
"În ciuda acestor factori, personalul acţionează sub presiunea unor autorităţi care deseori îşi depăşesc limitele (Poliţie, Prefectură, Primării etc.), cu care ar trebui să existe o relaţie de colaborare şi nu una de subordonare. Se doreşte ca partea carosabilă să fie în permanenţă umedă chiar în timpul fenomenelor meteorologice extreme (viscol, ninsori abundente etc.), lucru care în mod practic este imposibil de realizat", se mai precizează în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.