O dronă de recunoaștere și de luptă capabilă să zboare cu peste 7 400 km/h este ambițiosul proiect condus de constructorul american de avioane Lockheed Martin. Deocamdată, compania se află doar în primele etape de testare a motorului său. La 5 aprilie, compania a încercat un motor cu reacție pe un concept de rachetă hipersonică (HAWC). Astfel, a reușit să atingă Mach 5 la o altitudine de aproape 20.000 de metri, scrie presa de specialitate.
Deși suntem încă departe de un prototip real, știm deja că această dronă se va numi SR-72. Acest nume amintește de SR-71, faimoasa Blackbird, cu livrea sa neagră și profilul său aplatizat. Cu o semnătură radar redusă și cu un echipament minimal, acest avion a fost destinat serviciilor de informații în timpul Războiului Rece. Capabil să zboare cu Mach 3, a fost cel mai rapid avion din acea vreme, iar altitudinea sa de croazieră de 20.000 de metri îl punea în afara razei de acțiune a rachetelor. Odată cu utilizarea sateliților cu imagini din ce în ce mai precise, aeronava a fost retrasă din serviciu la sfârșitul anilor 1990.
Primele zboruri din 2025
Prin urmare, succesorul său fără pilot va fi de două ori mai rapid pentru a efectua atât misiuni de recunoaștere, cât și așa-numitele bombardamente de "precizie" cu rachete tot hipersonice. În ceea ce privește raza de acțiune, aeronava ar putea decola din Statele Unite și ar putea survola ținte din Europa sau Asia în mai puțin de 90 de minute. Pentru a-și efectua zborurile, SR-72 ar trebui să fie echipat cu două tipuri de motoare. Pentru decolare și croazieră, vor exista turbine convenționale capabile să atingă 3.700 km/h. Apoi, vor fi folosite reactoare cu reacție pentru a propulsa aeronava până la 7.400 km/h.
Pentru Lockheed Martin, combinarea acestor două motoare reprezintă o provocare. Ca și în cazul dezvoltării celebrului Blackbird, este necesar să se găsească materiale adaptate la temperaturi ridicate și un sistem de răcire eficient pentru ca motoarele să poată funcționa la temperaturi nemaiîntâlnite la o viteză hipersonică. În ciuda acestor constrângeri, producătorul de aeronave este încrezător că SR-72 va putea zbura încă din 2025 și va intra în serviciu în 2030.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.