Două barje încărcate cu cărbune ard mocnit pe Dunăre, la kilometrul 496, în apropierea Portului Giurgiu. Acestea au plecat din Portul Constanţa spre Serbia, iar încărcătura a luat foc din cauza temperaturilor ridicate. În plus, în apropiere se mai află şi o a treia barjă, care riscă să se aprindă din cauza căldurii. Presa bulgară susţine că în oraşul Ruse au fost detectate niveluri ridicate de dioxid de sulf şi particule fine de praf, transmite corespondentul RRA, Marcela Petcu. Singura soluţie ar fi transbordarea cărbunelui în alte barje, dar proprietarul sârb pare să refuze să mute încărcătura, informează Rador.
Citeşte şi: România şi Bulgaria, acord pentru construirea a cinci poduri noi peste Dunăre şi pentru asigurarea navigaţiei pe fluviu
Ministrul adjunct al transporturilor din Bulgaria, Vladimir Vărbanov, a fost gazda unei reuniuni desfăşurate la Ruse, la iniţiativa Comisiei Europene şi Comisiei Dunării, la care au mai participat directorul Direcţiei Transport pe Apă a Comisiei Europene, Magda Kopczynska, reprezentantul Comisiei Europene pe Mobilitate şi Transport, Alain Baron, directorul general al Comisiei Dunării, Manfred Seitz, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România, Bogdan Mîndrescu şi alţii.
Concluzia reuniunii a fost că Bulgaria şi România vor colabora pentru facilitarea navigaţiei pe Dunăre. În cadrul discuţiei, s-a remarcat că Bulgaria îşi îndeplineşte strict obligaţiile privind întreţinerea şenalului navigabil al Dunării pe tronsonul comun bulgaro-român, iar cu fonduri europene, asigurate prin programele operaţionale şi Mecanismul pentru interconectarea Europei, au fost livrate nave noi, utilaje şi echipamente de dragare.
Vărbanov a precizat că Agenţia Executivă pentru Cercetarea şi Întreţinerea Dunării a demarat deja activităţi de dragare pentru îmbunătăţirea şenalului în zona insulei Belene. Cele două părţi au convenit organizarea unei reuniune a Comisiei Mixte Bulgaro-Române, în cadrul căreia vor fi stabilite noi obiective pentru potenţialul neutilizat al fluviului Dunărea şi unificarea eforturilor.
"În contextul situaţiei globale actuale, Dunărea şi oportunităţile sale economice reprezintă o poartă de acces către dezvoltarea coridoarelor de-a lungul axei nord-sud şi est-vest", a punctat ministrul adjunct al transporturilor din Bulgaria. După finalizarea proiectului Fast Danube, condiţiile de navigaţie vor fi îmbunătăţite.
Vărbanov a indicat că lucrările la proiect continuă şi şi-a exprimat încrederea în finalizarea acestuia la timp. De asemenea, s-a ajuns la un acord pentru demararea lucrărilor grupului de lucru bulgaro-român pentru pregătirea construcţiei a cinci poduri noi peste Dunăre, fiind subliniată deplina disponibilitate a Bulgariei de a acţiona şi de a începe studiile de fezabilitate. Partea română se implică într-un dialog activ şi acţiuni pe această temă. Reprezentanţii Comisiei Europene şi-au exprimat sprijinul şi au subliniat importanţa construirii noilor proiecte, având în vedere necesitatea unei conectivităţi continue de transport pe direcţia nord-sud, transmite Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.