Respectivul proiect de OG prevede că “actul de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport se poate încheia și în formă electronică și semnat cu semnătură electronică în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică (…)”.
De asemenea, proiectul stabilește că actul electronic de vânzare-cumpărare auto trebuie comunicat, tot online autorităților, pentru a se opera radierea, înregistrarea sau înmatricularea mijlocului de transport, atât de către persoana care va vinde, cât și de cea care va cumpăra sau de către persoana împuternicită, după caz.
După acești pași, agenția fiscală de care aparține cel ce vinde mijlocul de transport va trebui să-i transmită acestuia sau persoanei împuternicite un exemplar completat al contractului de vânzare-cumpărare auto încheiat în formă electronică și semnat electronic. Același lucru se va întâmpla și-n cazul celui care cumpără, precizează Avocatnet.
Citește și Codul rutier. Ce pățesc șoferii care împrumută mașina personală
Dacă agenția Fiscului nu va avea semnătură electronică în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001, documentul completat se va transmite scanat, cu mențiunea „Conform cu originalul”.
“În cazul unei hotărâri judecătorești care consfințește faptul că o persoană a pierdut dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport, aceasta se poate depune la organul fiscal local în formă electronică sub formă scanată cu mențiunea letrică ”Conform cu originalul” și semnată electronic (…) de către contribuabil”, mai scrie în proiectul de OG.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.