Propunerea a fost depusă la Senat iar inițiatorii spun că o asemenea modificare ar fi benefică pentru scurtarea termenelor de execuție a marilor proiecte de infrastructură, așa cum se întâmplă și în mai multe state din Uniunea Europeană.
Una din soluții este aceea că muncitorii să poată lucra 24 de ore din 24 și 7 zile din 7.
Argumentul inițiatorilor este acela că la ora actuală, contractorii preferă lucrul în trei schimburi pentru a nu plăti suplimentare orele de noapte iar acest lucru ar fi motivul pentru care construirea unei autostrăzi ar dura între opt și doisprezece ani.
”Pentru proiectele de infrastructură de transport prevăzute la alin. (1) Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii vor evalua termenele de execuție și vor elabora caietele de sarcini luând în considerare un program de lucru de 24 de ore pe zi și de 7 zile pe săptămână, cu excepția timpilor exceptați, prevăzuți de legislația în vigoare”, se spune într-un pasaj al modificării legii.
Citește și:
Apare o nouă pensie în 2019. Totul depinde de angajator
”Pentru proiectele de reparații și reabilitări de infrastructură de transport prevăzute la alin. (1) Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii vor impune ca lucrările să se efectueze în intervalele orare în care traficul rutier este cel mai scăzut, de regulă noaptea”, se spune în segmentul referitor la reparații.
O altă prevedere din noua modificare a legii abordează și modul de gestionare a mai multor proiecte a unei singure companii de construcții: ”Totodată, lucrările mari de infrastructură sunt întârziate și din cauza resurselor folosite de ofertantul câștigător, deoarece același resurse – muncitori, utilaje, sunt folosite de firmele respective în toate contractele aflate în derulare, astfel că ele devin, de fapt, indisponibile pentru mai multe lucrări realizate în aceleași perioade de timp. Inițiatorii propun ca autoritatea contractantă să pună o nouă condiție în procedura de achiziție – ca firma care va câștiga să își folosească resursele disponibile în exclusivitate pentru lucrarea câștigată. Prevederea este valabilă și pentru subcontractorii folosiți de ofertantul câștigător.”
Propunerea legislativă trebuie să fie întâi dezbătură în Senat, după care în comisiile de specialitate și apoi în plenul Camerei Deputaților care este forul decizional.
Citește și:
Putem afla ușor data la care vom ieși la pensie. Iată cum
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.