L-am contactat pe profesorul de economie Mircea Coșea pentru a ne explica dacă este un moment prielnic să investim și în ce domeniu.
”Investițiile sunt întotdeauna binevenite atunci când ai o idee foarte clară asupra domeniului în care vrei să investești. Indiferent dacă este criză, război sau cea mai proastă perioadă economică pe care o traversezi, sunt domenii favorabile. Există oportunități, iar investițiile în astfel de oportunități sunt foarte binevenite oricând. De exemplu, dacă cineva are informația și flerul afacerilor, poate să se apuce de o afacere, poate să investească acolo unde știe că piața cere și are viitor. Asta nu înseamnă că te apuci să faci avioane F-16 în garajul tău, ci lucruri mici care țin de nevoile fiecăruia dintre noi și pe care marile magazine sau marile rețele nu le pot acorda.
Exemple de oameni care câștigă foarte bine
Anumiți oameni se pot apuca să facă niște culturi de legume sau fructe mai speciale, pe care piața le cere. Sunt exemple de oameni, care câștigă foarte bine, cultivând niște legume, care nu au o mare tradiție în România, precum broccoli, sparanghel. Deci, se pot face investiții. Investiții în alte sectoare este mai greu. Deocamdată piața imobiliară are un boom, prețurile au crescut foarte mult și asta poate să fie atrăgător pentru anumiți oameni care au o anumită stare financiară și pot investească în sectorul imobiliar. Eu nu aș sfătui asta, pentru că este un boom trecător. Piața imobiliară va fi foarte fluctuantă în viitor, nu se știe cum va evolua”, a spus profesorul Mircea Coșea.
”Cu privire la terenuri, este ceva mai special. Anumite terenuri, din anumite zone ale țării, vor avea scăderi importante de preț, respectiv terenurile agricole, pentru că este tot mai clar că multe dintre ele vor avea o producție din ce în ce mai scăzută. Seceta în România este pe o lungă perioadă, existând un pericol de deșertificare. Cei care ne conduc ar trebui să se gândească și la un amplu proiect de irigații. S-ar putea ca în anumite zone, din sudul țării, să se cumpere ieftin terenurile, dar nu știu dacă este o investiție bună.
Citește tot articolul pe DCNews
DCMedia Group, prin DCNews și DCBusiness, derulează, în luna august, campania DC Educația Financiară, cu rolul de a informa românii despre importanța educației financiare în gestionarea bugetului propriu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.