Liderul mondial al produselor de lux, LVMH, și-a prezentat rezultate, cu vânzări mult sub așteptări, spre marea dezamăgire a investitorilor, care s-au grăbit să penalizeze perfomanțelor proaste ale companiei franceze. Prin urmare, în primele ore de tranzacționare, acțiunile LVMH s-au prăbușit, pur și simplu, afișând un declin de peste 7%, pe fondul unei scăderi de 0,32% a indicelor Stoxx 600.
China este de vină!
Cifra de afaceri a LVMH, cel mai mare grup de lux la nivel mondial, s-a ridicat la 19,08 miliarde de euro pe cele trei luni încheiate în septembrie, față de 19,96 miliarde de euro în aceeași perioadă a anului trecut. Este pentru prima dată de la începutul pandemiei, când compania se confruntă cu o depreciere a vânzărilor trimestriale.
Justificând, oarecum, acest bilanț negru, directorul financiar al LVMH, Jean-Jacques Guiony, a evocat, la tradiționala conferință cu analiștii, gradul de încredere a consumatorilor chinezi, care a coborât, la rândul lui, cele mai scăzute niveluri începând cu primul trimestru al anului 2020.
”În aceste condiții, investitorii se întreabă dacă o redresa în alte zone geografice ar putea compensa încetinirea consumului din China. Nu există încă un răspuns, motiv pentru care nu putem anticipa evoluția acțiunilor LVMH”, au sintetizat analiștii JP Morgan.
O prăbușire de 15,6%
Rezultate la fel de dezamăgitoare a prezetat și compania olandeză ASML, numărul trei european din punctul de vedere al capitălizării bursiere, după Novo Nordinsk și LVMH. În plus, ASML și-a redus previziunile pentru 2025. A fost încă un semnal negativ pentru piață.
Iar efectul a fost pur și simplu dezastruos: acțiunea ASML s-a prăvălit cu 15,6%, până la 668,10 euro. Grupul specializat în fotolitografie, un proces cheie în producția de semiconductori. Ceea ce a atârnat foarte greu în balanța evaluărilor a fost volumul comenzilor, care s-a situat la 2,6 miliarde de euro, în condițiile în care analiștii așteptau 5,4 miliarde de euro, potrivit Bloomberg.
„În timp ce AI continuă să evolueze puternic și să prezinte potențial de creștere, alte segmente ale pieței au nevoie de o perioadă mai îndelungată pentru a se redresa. Acum se pare că recuperarea este mai treptată decât se aștepta. Această tendință este de așteptat să continue în 2025, ceea ce-i determină pe clienți să fie precauți”, a declarat directorul general, Christophe Fouquet.
Nici pentru trimestrul patru pronosticul nu este strălucit
Vânzările companiei în trimestrul al treilea s-au situat la 7,47 miliarde euro, față de 6,24 miliarde euro cu un an mai devreme, marja brută a fost de 50,8%, față de 51,5% în 2023, iar profitul s-a cifrat la 2,08 miliarde euro. Pentru trimestru patru, ASML a anunțat că se așteaptă la venituri cuprinse între 8,8 miliarde de euro și 9,2 miliarde de euro și o marjă brută între 49% și 50%.
„Pe baza dinamicii recente a pieței menționate mai sus, ne așteptăm ca venitul nostru net total pentru 2025 să crească până la o valoare cuprinsă între 30 de miliarde de euro și 35 de miliarde de euro, care este jumătatea inferioară a intervalului pe care l-am oferit la Ziua Investitorului din 2022. Ne așteptăm ca marja brută să fie între 51% și 53%, ceea ce este mai mic decât intervalul pe care l-am furnizat atunci” , a mai indicat Christophe Fouquet.
Instrumentele de litografie „EUV” (radiații ultraviolete extreme) constituie noua generație de produse a companiei. Acest proces face posibilă urmărirea unor modele mai fine pentru a procesa tot mai multe informații, cu o lungime de undă redusă. Și, prin urmare, permiteți în cele din urmă producția de cipuri mai puternice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.