Volkswagen va păstra pachetul majoritar de acţiuni la această divizie, denumită Traton AG, care anul trecut a generat venituri de aproximativ 24 miliarde de euro.
Luna trecută, Volkswagen estima că divizia sa Traton ar trebui să fie gata până la finele anului pentru o posibilă listare la bursă, care este aşteptată să se petreacă la mijlocul anului următor. Tot luna trecută, Volkswagen a precizat că intenţionează să schimbe structura legală a Traton într-una de tip Societas Europaea (SE) pentru ca în scurt timp să mandateze băncile de investiţii şi consilierii legali care se vor ocupa de cotarea publică iniţială.
Informaţia a fost confirmată şi de Bloomberg, care adaugă că divizia de camioane a Volkswagen are o valoare de aproximativ 28,5 miliarde de euro, iar IPO-ul ar genera fondurile necesare pentru planurile de extindere ale acestei divizii, în special în afara Europei, pentru a putea concura cu liderii mondiali de pe piaţa de camioane, Daimler AG şi Volvo AB.
Cotarea publică iniţială a acestei divizii, care include marca suedeză Scania, precum şi producătorul german de camioane şi autobuze MAN, reprezintă cea mai importantă modificare structurală demarată de Volkswagen. De la preluarea postului de CEO la începutul acestui an, Herbert Diess a accelerat eforturile destinate să facă cel mai mare producător auto din lume mai suplu şi mai puţin centralizat, în ideea de a putea face faţă tranziţiei industriei auto spre vehiculele electrice şi noile servicii digitale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.