„Deși este necesar pentru a face față dificultăților actuale, nu iau această decizie cu ușurință”, a spus directorul general Bob Iger în timpul unei conferințe. Disney+ are acum 161,8 milioane de abonați în întreaga lume, după ce a pierdut 2,4 milioane în ultimele trei luni din 2022.
Este prima dată de la lansare, la sfârșitul anului 2019, când serviciul de streaming nu câștigă milioane de spectatori noi în ultimul trimestru, o perioadă marcată de sărbători. „Ascensiunea fulgerătoare a grupului este considerată una dintre cele mai de succes rețete din istoria mass-mediei”, a spus Iger, care a lansat serviciul înainte de a preda frâiele companiei lui Bob Chapek, în 2020.
Disney i-a cerut în noiembrie să-și reia obligațiunile, pe fondul problemelor de performanță ale platformelor. „Este timpul să finalizăm o altă transformare, să eficientizăm afacerea noastră formidabilă de streaming și să o punem pe calea unei creșteri sustenabile și a profitabilității”, a detaliat Bob Iger, referindu-se la necesitatea „reducerii costurilor” și „îmbunătățirii marjelor”.
Profit
Investitorii au stat liniștiți, acțiunile Disney au afișat o creștere de până la 8%, înainte de a se stabiliza la 6% în timpul tranzacționării electronice, după închiderea Bursei din New York. Piața a salutat performanța financiară a Disney pentru perioada octombrie-decembrie.
Regatul fermecat a realizat o cifră de afaceri trimestrială de 23,5 miliarde de dolari, peste așteptările analiștilor. Iar pierderile operaționale ale platformelor sale de streaming (Disney+, ESPN+ și Hulu) au fost sub previziuni, cifrându-se la un miliard de dolari.
Platformele de streaming au cunoscut o creștere uimitoare în ultimii ani, evoluție puternic amplificată de pandemie, înainte ca ritmul lor să fie frânat de criza economică și de competiția frenetică pentru captarea atenției publicului. „Creșterea numărului de abonați nu va fi liniară în fiecare trimestru”, a avertizat Christine McCarthy, director financiar al Disney, în noiembrie, când platforma vedetă tocmai câștigase 12 milioane de abonați într-un trimestru.
Netflix, veteranul și liderul industriei, a avut o primă jumătate a anului 2022 grea, pierzând aproape 1,2 milioane de abonați, înainte de a reveni în această toamnă și iarna. Platforma are peste 230 de milioane de abonați plătitori, dar profitul net anual a scăzut cu 12%, până la 4,5 miliarde.
Aplicațiile de streaming fac aceeași observație ca și rețelele sociale precum Snapchat, Facebook sau Instagram: câștigurile în utilizatori nu se mai traduc automat în câștiguri financiare.
Putere
Netflix și Disney au lansat așadar în decembrie abonamente noi, mai ieftine, cu publicitate, pentru a atrage și mai mulți telespectatori și mai ales pentru a-și diversifica sursele de venit. Disney+ a profitat de ocazie pentru a-și crește prețurile, la 10,99 de dolari pe lună în Statele Unite pentru abonamentul de bază fără publicitate, față de 7,99 de dolari pe lună cu publicitate.
„În dorința noastră de a atrage telespectatorii, cred că am mers prea departe”, a remarcat Bob Iger, referindu-se la prețurile care erau prea mici înainte. El a reiterat că streamingul este „viitorul” și „prioritatea numărul unu” a Disney, dar a clarificat că nu va abandona canalele TV și cinematografele „atâta timp cât acestea rămân benefice pentru noi și pentru acționarii noștri”.
Iger a menționat și „puterea fără precedent” pe care epoca platformelor o oferă consumatorilor care se pot abona pentru a vedea un program „pentru o taxă foarte mică” și apoi să se dezaboneze ușor. Bazându-se pe succesul lor, platformele par să încerce să-și recapete controlul după ani de laxitate, Netflix în frunte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.