Volker Raffel a acordat un interviu agenției Agerpres și, întrebat ce se întâmplă acum pe piaţa de energie, de ce sunt facturile atât de mari, el a răspuns: ”Pentru început, aş vrea să clarific care este activitatea pe care o desfăşoară compania noastră. Misiunea noastră este să luăm energia de la operatorul de transport, de la autostrada energetică, să spun aşa, să o aducem consumatorilor casnici şi companiilor. Deci noi trebuie să cumpărăm această energie de la producători şi de la importatori şi să o vindem la consumatori.
Pentru acest serviciu, de achiziţie de energie şi vânzare către consumatori, avem o anumită marjă în facturi, care nu a crescut faţă de anul trecut. Cu aceşti bani ne plătim angajaţii, pentru emiterea facturilor, pentru call-center, pentru centrele de relaţii cu clienţii şi altele. Această parte a facturii nu a crescut deloc.
Dacă ne întrebăm unde se duc banii şi de ce preţul energiei este atât de mare, pot să vă arăt imaginea cine şi ce primeşte. Câştigul pe care noi, furnizorii, îl primim nu s-a schimbat.
Citește și Criza energetică. Europenii și-au tăiat singuri craca de sub picioare
Ceea ce s-a schimbat este că producătorii cer cu mult mai mulţi bani decât o făceau înainte. Iar noi trebuie să cumpărăm energie pentru consumatorii noştri şi suntem expuşi la aceste preţuri. Nu ştiu exact ce s-a întâmplat acolo. Am câteva explicaţii. Dar ceea ce s-a întâmplat acolo e nebunie. Nu mai găsim să cumpărăm nicăieri energie la preţuri rezonabile. Dar trebuie să o cumpărăm în fiecare zi, pentru că nu putem să le spunem clienţilor noştri că a fost prea scumpă şi nu o să le livrăm energie. Trebuie să o facem.
Componenta de taxe din factură, de asemenea, a crescut. Majoritatea producătorilor sunt deţinuţi de către stat, iar statul ia o mare parte din suma facturată. Deci cred că a fost puţin neînţeles ce se întâmplă aici, pentru că numele nostru este pe factura pe care o primesc clienţii, acest lucru este adevărat, dar doar o mică parte, iar această parte nu a crescut, din factură este responsabilitatea noastră. Restul sumei din factură este responsabilitatea producătorilor, importatorilor şi a statului. Şi 100% din creşterea din factură merge în altă parte, nu la noi, şi suntem într-o situaţie nefericită”, a declarat directorul general al E.ON România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.