Publicitate
Conform cercetării, 72% dintre companiile respondente spun că sunt încrezătoare şi au cunoştinţele necesare pentru a valorifica transformarea digitală. În acelaşi timp, doar 18% dintre acestea spun că sunt numai "oarecum" încrezătoare că vor valorifica această tendinţă.
Aproximativ jumătate (48%) dintre companiile industriei serviciilor profesionale declară că au dat responsabilitatea unui lider din top management pentru dezvoltarea digitală a afacerii, în timp ce 19% spun că au în vedere o astfel de abordare în următoarele 12 luni.
Pe de altă parte 67% dintre firmele chestionate au valorificat digitalizarea pentru a avea un avantaj competitiv, iar din perspectiva companiilor de servicii profesionale produsele/serviciile digitale cele mai relevante pe care plănuiesc să le adoptate ca să genereze cu 10% mai multe venituri în următorii cinci ani sunt: dispozitivele conectate la Internet (72%) şi sistemele inteligente de management operaţional (67%).
"Costurile prea mari, lipsa consumatorilor 'digitali' şi rezistenţa la schimbare (44% fiecare) sunt principalele trei obstacole care împiedică companiile de servicii profesionale să valorifice digitalizarea, în timp ce top 3 beneficii cumulate ale integrării digitalizării în următorii 5 ani sunt estimate a fi reducerea costurilor (72%), simplificarea proceselor (72%) şi eficienţa operaţională a companiei (39%)", se arată în studiul efectuat de compania de consultanţă de afaceri Valoria.
La nivel de previziuni, 41% dintre companiile industriei de servicii profesionale din România se aşteaptă ca, în următorii trei ani, digitalizarea să crească marja de profit a companiei cu 5 - 10%. Totodată, 58% anticipează o creştere a cifrei de afaceri între 5% şi 20%, iar 24% cred numărul de angajaţi se va majora cu până la 5%.
Peste o treime din companiile respondente (35%) se aşteaptă ca digitalizarea să contribuie la valoarea de piaţă totală a firmei între 10% şi 20%, se mai arată în cercetarea de specialitate.
"Companiile de servicii profesionale din România sunt 'obligate' de clienţii către care livrează servicii să se digitalizeze. Dacă nu o fac, credibilitatea lor e pusă în joc de noile modele de business digital din acest domeniu care încep să ofere servicii rapide şi mai bune la preţuri mai mici", atrag atenţia autorii lucrării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.