Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie - septembrie 2018, Digi Communications N.V. a înregistrat un rezultat operaţional (EBITDA) ajustat de aproximativ 237 milioane de euro, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel, în creştere cu 10,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017, când suma a fost de 214 milioane de euro.
Pe de altă parte, pentru perioada de trei luni încheiată la 30 septembrie 2018, compania a înregistrat un profit net de 10,3 milioane euro, în comparaţie cu cele 12,3 milioane de euro raportate în intervalul similar din anul anterior,
Reprezentanţii companiei precizează că România se menţine ca piaţă principală a grupului, generând 65% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 20%, urmată de Spania (12%) şi Italia (2%). În total, pe cele patru pieţe, compania înregistrează o creştere a RGU (Revenue Generating Units/Unitate Generatoare de Venituri - termen folosit pentru a desemna contul de abonat al unui client în legătură cu unul dintre serviciile companiei - n. r.) de 1,6 milioane, inclusiv unităţile generatoare de venit ale Invitel, ajungând la 14,7 milioane RGU, de la 13,1 milioane RGU, în trimestrul III al anului 2017.
Totodată, Grupul a afişat indicatori în evoluţie pentru principalele servicii generatoare de creştere, respectiv: serviciile de televiziune prin cablu (+13%, de la 3,5 milioane RGU, la nivelul grupului, la 3,9 milioane RGU), şi serviciile de internet fix (+19%, de la 2,7 milioane RGU, la 3,2 milioane RGU).
La 30 septembrie 2018, Digi a înregistrat un număr total de abonaţi la servicii pay-TV de 4,8 milioane RGU, comparativ cu 4,4 milioane RGU, în aceeaşi perioadă din anul anterior.
Conform datelor citate, în România, Grupul a raportat creşteri pe segmentul serviciilor de cablu şi internet fix, cu un progres de 8,7% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018, faţă de 3 milioane RGU, la 30 septembrie 2017), respectiv de 10,5% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,5 milioane RGU la 30 septembrie 2018 faţă de 2,2 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior).
În ceea ce priveşte serviciile de telefonie mobilă, Digi este liderul portabilităţii, cu circa 31% din total piaţă, reprezentând aproape 185.000 de numere portate în reţeaua mobilă, în primele nouă luni ale anului.
De asemenea, în Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel) s-au majorat până la 54,6 milioane de euro, iar Digi şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei de televiziune prin cablu. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator din Ungaria, cu o cotă de piaţă de peste 25%, iar pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deţine o cotă de piaţă de circa 23%.
În acelaşi timp, Spania şi Italia au înregistrat o creştere de 46% a numărului de abonaţi Digi, ajungând de la 971.000 RGU, la 30 septembrie 2017, la 1,4 milioane RGU, la 30 septembrie 2018.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.