Potrivit sursei citate, anul trecut, au fost verificate în trafic 69.130 de vehicule, la nivelul întregii ţări, iar ca urmare a problemelor descoperite au fost aplicate 22.447 de sancţiuni, au fost retrase 17.938 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 413 vehicule şi 113 ITP-uri au fost anulate.
La nivel general, din totalul maşinilor inspectate, 31.607 de unităţi (45,72%) aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27%), punţi, jante, anvelope şi suspensie (12%), şasiu, cadru şi elemente ataşate şasiului (10%).
De asemenea, neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 4% dintre vehiculele verificate, iar în 1,57% dintre cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În acelaşi timp, în urma măsurătorilor efectuate de către inspectorii RAR s-a stabilit depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.579 autovehicule. În plus, au fost depistate în trafic 3.616 de vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete.
Oficialii RAR precizează că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR - Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni.
Statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) relevă că, la 31 decembrie 2019, parcul auto naţional ajunsese la aproximativ 8,75 de milioane de autovehicule, din care peste 6,9 milioane autoturisme, în creştere cu 7%, comparativ cu datele din anul anterior, când au fost înregistrate 6,45 milioane de exemplare.
Citește și Inspecția Tehnică Periodică poate deveni pericol pentru șoferi
Totodată, aproximativ 1,46 de milioane de autovehicule erau înmatriculate în Bucureşti, în creştere cu aproape 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, din care 1,169 milioane de unităţi erau încadrate la categoria autoturisme. Conform Direcţiei de Înmatriculări, aproximativ 4,36 de milioane de unităţi erau mai vechi de 16 ani, respectiv 20 de ani, 2,52 de milioane de autovehicule aveau o vechime de 11-15 ani, iar 994.398 de exemplare erau mai vechi de 6-10 ani.
În ceea ce priveşte autovehiculele cu vechime de 0-2 ani, la nivel naţional erau înregistrate, la sfârşitul anului trecut, 392.430 de unităţi, din care 289.520 de autoturisme. Potrivit DRPCIV, la finele anului 2019, pe drumurile din România circulau 4,344 milioane de autovehicule cu motoare pe benzină, respectiv 3,895 milioane de maşini diesel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.