Astfel, cei afectați de pene scurte de curent pot primi de la distribuitori următoarele sume:
- pentru înaltă tensiune: 300 de lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe an;
- pentru medie tensiune: 10 lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi/ săptămână în mediu urban și 20 de întreruperi/ săptămână în mediu rural - până la 31.12.2021; în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe săptămână, indiferent de zonă - de la 1.01.2022;
- pentru joasă tensiune: 5 lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi/ săptămână în mediu urban și 20 de întreruperi/ săptămână în mediu rural - până la 31.12.2021; în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe săptămână, indiferent de zonă - de la 1.01.2022.
“Impactul acestei măsuri este unul pozitiv pentru utilizatori, deoarece includerea monitorizării întreruperilor scurte și prevederea acordării de compensații utilizatorilor la depășirea numărului maxim stabilit de standard contribuie la obligarea operatorului de a lua măsuri rapide și eficiente pentru remedierea disfuncționalităților, care, în prezent, se manifestă în diferite zone de rețea de joasă tensiune și care pot provoca deprecierea echipamentelor electrocasnice, precum și generarea de disconfort clienților”, potrivit unui comunicat ANRE, apărut cu ocazia adoptării măsurilor.
Curent. A fost desemnat FURNIZORUL de ultimă instanță pentru consumatori de energie
În plus, abonații pot să monteze, pe propria cheltuială, analizoare de calitate, care vor putea fi folosite în relațiile contractuale pe care le au cu operatorii de distribuție. Adică vor putea demonstra furnizorilor de electricitate, cu ajutorul acestor dispozitive, numărul și durata penelor de curent apărute într-o perioadă și eventualele abateri de la parametrii stabiliți în contractul de furnizare pentru curentul electric (tensiune prea mică, prea mare etc.).
De asemenea, prin noul ordin ANRE sunt stabilite și valori maxime de timp pentru preluarea apelurilor telefonice ale utilizatorilor rețelei de electricitate prin centrele de telefonie gestionate de distribuitori. Mai exact, acestea nu pot depăși:
- 30 de secunde de la inițierea apelului până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;
- 180 de secunde (trei minute) de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;
- 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.
Potrivit Ordinului ANRE 235/2019, în cazul în care li se strică aparatele electrocasnice din cauza supratensiunilor accidentale ale reţelei, clienţii casnici sunt îndreptăţiţi să primească despăgubiri de la furnizorii de curent electric.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.