Volkswagen și-a redus perspectivele anuale pentru a doua oară în mai puțin de trei luni, citând o performanță mai slabă decât se aștepta la divizia sa de autoturisme, în timp ce presiunea asupra primului producător auto european continuă să crească.
Aceasta este cea mai recentă revizuire în scădere a perspectivelor din partea unui giganț auto german, după ce Mercedes-Benz și BMW și-au redus previziunile anuale la începutul acestei luni ca urmare a scăderii cererii în China, cea mai mare piață auto din lume.
Această scădere vine în contexul în care în urmă cu două zile Volkswagen a demarat discuțiile cu cel mai puternic sindicat din Germania, IG Metall, cu privire la majorarea salariilor și protecția locurilor de muncă, un conflict care ar putea duce la închiderea primei fabrici germane din istoria producătorului auto.
Volkswagen se așteaptă acum la o marjă de profit de aproximativ 5,6% în 2024, în scădere de la 6,5-7% anterior și sub estimarea LSEG de 6,5%, în timp ce vânzările sunt așteptate să scadă cu 0,7% la 320 miliarde de euro, după ce compania se așteptase inițial la o creștere de până la 5%.
Volkswagen a declarat că își reduce perspectivele „în lumina unui mediu de piață dificil și a evoluțiilor care au fost sub așteptările inițiale, în special la mărcile Volkswagen Passenger Cars, Volkswagen Commercial Vehicles și Tech. Components”.
Constructorul auto german, care deține participații majoritare la Porsche și la gigantul de camioane Traton, și-a redus, de asemenea, previziunile privind livrările globale la aproximativ 9 milioane, față de previziunile anterioare privind o creștere de până la 3% de la 9,24 milioane de vehicule în 2023.
Cerere în scădere
Acțiunile Volkswagen și Porsche, listate la Frankfurt, se tranzacționau în scădere cu 0,7% și, respectiv, 1,6% vineri.
Încetinirea economiei mondiale a afectat economia orientată spre export a Germaniei într-un moment în care o penurie de forță de muncă calificată, prețurile ridicate la energie și rivalii asiatici mai ieftini au crescut deja presiunea asupra greilor industriei locale, inclusiv Thyssenkrupp și BASF.
Soarta industriei auto și presiunea exercitată de China sunt probleme globale, care afectează industria europeană a automobilelor, care a avut dificultăți în a menține uzinele în funcțiune la capacitate maximă.
În alegerile prezidențiale din SUA, candidatul republican Donald Trump a sugerat că Beijingul ar putea domina producția de automobile în viitor, în timp ce administrația democrată Biden a acuzat China că inundă piețele globale cu exporturi de automobile din cauza supracapacității și propune norme care ar interzice efectiv intrarea pe piața americană a aproape tuturor automobilelor chinezești.
Volkswagen, care urmează să raporteze rezultatele pentru al treilea trimestru pe 30 octombrie, a declarat că se așteaptă acum la un flux net de numerar al diviziei sale auto de aproximativ 2 miliarde de euro, în scădere de la 2,5 miliarde la 4,5 miliarde anterior.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.