Ordinul comun al ministerelor Finanțelor, Muncii și Sănătății nr. 152/153/375/2022 a fost publicat deja în Monitorul oficial, dar noul formular trebuie să fie publicat și de Fisc pentru a putea fi folosit de firme în versiune electronică.
Declarația fiscală a fost actualizată, în esență, cu schimbările introduse anul trecut și la început de 2022 de anumite acte normative, printre care:
- OUG 110/2021, prin care s-a reintrodus indemnizația pentru zilele libere plătite la care au dreptul salariații părinți atunci când copiii lor nu se pot duce la școală din cauza epidemiei de coronavirus;
- OUG 111/2021 și OUG 2/2022, prin care s-a reintrodus subvenționarea de către stat a indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru salariați, în cazul suspendării contractelor individuale de muncă din cauza epidemiei de coronavirus (perioada 4 octombrie - 31 decembrie 2021 și perioada 20 ianuarie - 31 martie 2022);
- OUG 130/2021, prin care s-a introdus obligativitatea declarării și plății contribuției la sănătate pentru pensionarii care obțin venituri din pensii mai mari de 4.000 de lei.
Citește și Omul de afaceri Carl Icahn, despre inflație: Gata, dezmățul a luat sfârșit!
Prin urmare, autoritățile au înglobat aceste noutăți atât în modelul declarației 112, cât și în instrucțiunile pentru completarea formularului. Pentru a face asta, noul ordin a înlocuit cu totul ordinul vechi al declarației 112.
Din moment ce noua formă a declarației 112 este folosită odată cu veniturile aferente lunii ianuarie 2022, asta înseamnă că angajatorii (și alte entități) completează și depun formularul începând cu luna februarie 2022, precizează Avocatnet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.