Pentru că a majorat brusc prețurile. Astfel, potrivit unui studiu al firme britanice EDITED, prețul mediu al unei rochii în patru piețe Shein europene (Franța, Germania, Italia, Spania) a crescut cu 36% în decurs de 12 luni.
Chiar și la 60%
Experții cabinetului britanic de consultanță a comparat prețurile afișate pe platformă în data de 1 iunie anul trecut cu cele din prezent. Iar unele creșteri sunt semnificative, ajungând până la peste 60% la anumite produse, relatează agenția de presă Reuters.
De exemplu, în Statele Unite, cea mai mare piață a Shein în ceea ce privește vânzările, compania chineză a crescut prețul mediu al rochiilor de damă cu 28% în ultimul an, până la aproximativ 28 de dolari. Dacă peste Atlantic, acest preț mediu rămâne sub cel al unei rochii H&M (41 de dolari) sau al unei rochii Zara (80 de dolari), creșterea operată la Shein este mai mare decât la mărcile concurente, conform datelor de la EDITED.
Mărci noi
Tot în Statele Unite, cea mai mare creștere de preț a afectat încălțămintea; o pereche de pantofi vândută acum, în medie, cu 41 de dolari, costa acum un an doar 25 de dolari, ceea ce înseamnă un salt de 61%.
O majorare explicată parțial de sosirea unor noi mărci pe Shein, precum pantofii sport Skechers, care-și vinde marfa de la 32 la 174 de dolari pe platforma chineză. Dacă luăm media prețurilor pe patru piețe Shein europene (Franța, Germania, Italia, Spania), creșterea prețurilor la rochii ajunge la 36% (de la 22 la 30 de euro). Pe site-ul britanic Shein, o rochie costă astăzi în medie 24 de lire sterline (31 USD), sau cu 15% mai mult decât acum un an.
Avantaj
Pentru Shein, o astfel de abordare are avantajul de a-și crește veniturile și profiturile înainte de IPO, potrivit experților în comerț. Programată pentru acest an, intrarea la bursă ar putea avea loc la Londra, cu o evaluare de 60 de miliarde de euro.
Astfel, compania chineză - ale cărei vânzări vor atinge un vârf de 50 de miliarde de dolari în acest an (47 de miliarde de euro), o creștere de 55% față de anul trecut, potrivit Coresight Research - va trebui să facă față unor costuri mai mari pe care le întâmpină o companie listată. Mai mult, va trebui să respecte noile cerințe ale Uniunii Europene pe platformele online, ceea ce ar putea să-și crească cheltuielile și să-și reducă marjele. Contactat de Reuters, Shein a refuzat să comenteze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.