”În urma acestei hotărâri, caietul nostru de comenzi nu mai este suficient pentru a ne permite menținerea poducției pentru A380”, a explicat Enders. Emirates a înlocuit prima comandă cu o alta, pentru 40 de aparate A330neo și 30 de aeronave A350, dar care, potrivit presei de la Paris, nu este nici ea foarte fermă.
În aceste condiții, conducerea Airbus a anunțat că va angaja discuții cu partenerii sociali în legătură cu cele 3.000, chiar 3.500 de locuri de muncă, susceptibile să fie desființate în următorii trei ani. Oficialii companiei s-au grăbit să sublinieze faptul că, pe fondul actualei cadențe de producție pentru A320, există numeroase oportunități de mobilitate internă.
Citește și Un nou avion de luptă pentru NATO. Care sunt costurile
Emirates este de departe principalul client al Super Jumbo, cu un total de 178 de aparate comandate, dintre care 100 au fost deja furnizate beneficiarului. Airbus a sperat că programul va putea fi salvat printr-o comandă venită din China dar se pare că discuțiile purtate în ultimele luni cu oficialii de la Beijing nu au dat rezultatul scontat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.