Publicitate
Noua modificare prevede că și angajatorii vor primi informații legate de emiterea deciziilor de pensionare pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată parțial sau de invaliditate nu doar salariații ce au făcut astfel de cereri.
Legea pentru completarea art. 106 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice obligă casele teritoriale de pensii să trimită angajatorilor, în paralel cu răspunsul trimis către salariații acestora care solicită pensionarea, o informare privind emiterea deciziei de pensionare.
“Casa teritorială de pensii emitentă comunică angajatorului o informare cu privire la emiterea deciziei de pensionare pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată parțială sau de invaliditate. Informarea va cuprinde numele și prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum și data emiterii acesteia”, scrie în modificarea legislativă.
Termenul în care vor trebui anunțați angajatorii de emiterea unei decizii de pensionare pentru unul dintre salariați este de cinci zile de la data emiterii deciziei.
La ora actuală, conform Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, decizia de pensionare se comunică numai persoanei care cere pensionarea, fără ca angajatorului să-i fie comunicat faptul că a fost emisă o asemenea decizie pentru unul dintre angajați.
Reducerea vârstei de pensionare. Legea a fost promulgată
“Această completare a textului de lege se impune a fi făcută, deoarece contractele individuale de muncă încetează de drept la data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, (...) decizia de pensionare fiind comunicată doar angajatului, angajatorul poate lua cu întârziere sau deloc la cunoștință de emiterea acesteia, fiind astfel în culpă cu privire la neemiterea deciziei de constatare a încetării de drept a contractului individual de muncă”, se spune în expunerea de motive a proiectului de lege.
Tot în expunerea de motive se mai spune că o altă implicație a faptului că angajatorul nu știe că s-a emis o decizie de pensionare pentru unul dintre salariați este că, pentru o perioadă, veniturile obținute din salariu se cumulează cu cele din pensia anticipată sau pensia anticipată parțial, lucru interzis de actuala Lege a pensiilor.
Începând din vara lui 2020, angajatorii din România care au trecut o adresă de e-mail validă în declarația fiscală 112 primesc un e-mail informativ de la casa de pensii cu o serie de informații utile pentru angajații care se pregătesc să iasă la pensie în următoarele trei luni, notează Avocatnet. Măsura vizează doar pensionarea pentru limită de vârstă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.