Adidas AG intenționează să vândă modelele existente de produse Yeezy folosind propria marcă, după ce a pus capăt parteneriatului cu rapperul și designerul Ye, fost Kanye West.
Conducerea Adidas a precizat că va începe să vândă produsele sub brandul companiei la începutul anului viitor, potrivit analiștilor de la Morgan Stanley și RBC Capital Markets. Acest lucru vine după ce a fost dizolvată această relație profitabilă, pe care Adidas a descris-o ca fiind una dintre cele mai de succes din industrie, după ce Ye a făcut comentarii antisemite.
"Privind în viitor, din câte am înțeles, compania nu va vinde niciun produs marca Yeezy și toate produsele Yeezy vor fi marcate sub marca Adidas", a declarat marți, într-o notă adresată clienților, Edouard Aubin, analist la Morgan Stanley.
Compania a fost deja sub presiunea investitorilor din cauza cererii mai slabe din China și a întârzierilor de producție. În discuțiile cu analiștii, Adidas s-a concentrat pe potențialul avantaj al dizolvării parteneriatului său - mai puține cheltuieli.
"Adidas are drepturile asupra modelelor de produse Yeezy existente și le poate vinde folosind marca Adidas (nu marca Yeezy) în urma încetării parteneriatului cu Yeezy, ceea ce Adidas intenționează să facă" în primul trimestru al anului viitor, a declarat într-o notă analistul Piral Dadhania de la RBC. "Vorbind cu compania, aceasta crede că poate limita pierderea de venituri prin această strategie și va economisi, de asemenea, cheltuielile legate de redevențele și taxele de marketing care nu vor mai fi plătite în 2023".
Într-o declarație de marți, Adidas a condamnat antisemitismul și rasismul și a declarat că va pune capăt imediat relației sale cu Ye. Compania a precizat că va înceta producția de produse marca Yeezy și va opri toate plățile către Ye și afacerile sale, dar a adăugat că este proprietarul drepturilor de design Yeezy.
"Adidas este singurul proprietar al tuturor drepturilor de design pentru produsele existente, precum și pentru variantele de culori anterioare și noi în cadrul parteneriatului", a declarat compania.
Adidas se așteaptă să absoarbă o lovitură de 250 de milioane de euro la veniturile din acest an din cauza dizolvării colaborării cu Ye. Acordul dintre Yeezy și Adidas urma să fie încheiat până în 2026. Acțiunile Adidas au scăzut cu 3,2% la închiderea ședinței de tranzacționare din Germania.
"Ne-am aștepta să vedem noi scăderi ale consensului privind veniturile, marjele și câștigurile în urma acestei ultime tranșe de vești proaste la Adidas", a declarat Dadhania de la RBC. "Ne îndoim că Adidas va putea să compenseze pe deplin pierderea profiturilor Yeezy în 2023, ceea ce, în opinia noastră, este posibil să cântărească în continuare sentimentul".
Gap Inc. care a tăiat legăturile cu Ye luna trecută și a început să reducă linia sa de îmbrăcăminte Yeezy Gap, a declarat marți că va retrage toată marfa rămasă și va închide site-ul său dedicat.
Citește și: Adidas, anunţ neaşteptat. Decizie după trei ani marcaţi de consecinţele economice ale pandemiei
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.