Reforma sistemului public de pensii intră în faza de organizare logistică, astfel încât toți pensionarii să beneficieze, în termenul asumat, de prevederile Legii nr. 360/2023. Guvernul a aprobat ca Poșta Română să fie instituția care să ofere servicii integrate de pregătire și expediere a plicurilor care conțin deciziile privind recalcularea pensiilor din sistemul public.
Pentru derularea tuturor activităților, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va încheia, prin Casa Națională de Pensii Publice, o convenție cu Compania Națională Poșta Română S.A.
Compania Națională Poșta Română S.A., în calitate de operator național din domeniul serviciilor poștale cu cea mai mare acoperire națională, asigură în prezent transmiterea taloanelor de pensii și plata în numerar pentru pensionari.
Deciziile de recalculare emise de casele teritoriale de pensii pentru cei aproximativ 4.900.000 de pensionari vor fi trimise cu confirmare de primire la domiciliul beneficiarilor.
Ce se întâmplă dacă nu vă găseşte poştaşul acasă
În eventualitatea în care poştaşul nu vă găseşte acasă, e important de ştiut că plicurile care conţin deciziile de recalculare a pensiilor vor rămâne o perioadă de câteva zile la oficiul poștal la care este arondat şi vor putea fi ridicate de acolo, iar apoi, dacă pensionarul tot nu merge să-l ridice, va putea fi preluat de la sediul Casei Județene de Pensii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.