Valoarea în creștere a Bitcoin-ului a captat interesul mărcilor de lux și al retailerilor, determinând tot mai multe companii să ofere criptomonedele ca mijloc de plată pentru a accesa noi segmente de cumpărători și a construi loialitate în rândul investitorilor în criptomonede.
Până de curând, doar câteva branduri de lux, precum Hublot și Tag Heuer deținute de LVMH, dar și Gucci și Balenciaga, parte din grupul Kering, au experimentat cu opțiuni de plată în criptomonede.
Recent, magazinul de lux Printemps din Franța a anunțat un parteneriat cu Binance, cea mai mare platformă de schimb de criptomonede din lume, și compania fintech franceză Lyzi, pentru a accepta criptomonede precum bitcoin și ethereum în magazinele sale. Astfel, Printemps devine primul mare magazin european care oferă această opțiune, atrăgând atenția altor branduri și retaileri.
„Au fost multe apeluri - acest lucru a generat interes,” a declarat David Princay, președintele Binance France, care a precizat că compania poartă discuții cu alte mărci de lux.
Producătorul de brichete și stilouri de lux S.T. Dupont intenționează să accepte plăți în criptomonede în două magazine din Paris înainte de sărbători.
În domeniul experiențelor, Virgin Voyages, compania de croaziere, a lansat prima sa ofertă care acceptă bitcoin ca metodă de plată: un abonament anual de 120.000 de dolari pentru un an de călătorii pe vasele sale de croazieră.
Criptomonedele și provocările reglementărilor
Deși criptomonedele sunt active considerate cu risc ridicat, cu o volatilitate semnificativă, sprijinul promis de viitorul președinte al SUA, Donald Trump, care ar putea implementa reglementări mai favorabile, a impulsionat creșterea record a bitcoin-ului. Analistii de la S&P consideră că inovațiile blockchain din piețele financiare ar putea crește predictibilitatea criptomonedelor.
Branduri inovative pentru o nouă generație de cumpărători
Mărcile de lux au încercat de mult timp să atragă cumpărători din industria tehnologică prin deschiderea magazinelor în Silicon Valley și prin lansarea de produse inovatoare, precum ceasul Apple Watch Hermes, care îmbină curelele din piele marca Birkin cu tehnologia Apple.
Noua bogăție generată de valoarea record a bitcoin-ului - care a atins 107.000 de dolari luni - vine într-un moment în care industria de lux caută surse noi de creștere, după cea mai mare scădere din ultimii ani.
„Oferirea plăților cu criptomonede poate fi o modalitate pentru companii de a se poziționa ca branduri inovatoare, mai degrabă decât ca unele care se adresează doar generației baby boomers,” a declarat Andrew O’Neill, analist la S&P Global Ratings.
Deși opțiunea de plată în criptomonede este în mare parte simbolică, retailerii reconvertesc adesea fondurile în euro sau dolari pentru a evita riscurile de volatilitate. Cu toate acestea, pentru investitorii în bitcoin care au obținut câștiguri substanțiale, bunurile de lux - precum o geantă de designer sau un ceas exclusivist - devin o alegere evidentă pentru diversificarea portofoliului.
Interes în creștere: produse inspirate de criptomonede
Balenciaga a lansat recent un portofel din piele, conceput pentru a transporta hardware-ul „Stax” al companiei Ledger, un furnizor de portofele pentru criptomonede. Accesoriul, care costă 350 de euro, include un breloc, un charm cu Turnul Eiffel și un cip NFC integrat sub logo-ul brandului. Hardware-ul Ledger Stax, cu un ecran tactil curbat, se vinde cu 399 de dolari, iar alte modele, precum „Flex” sau „Nano,” sunt disponibile la prețuri între 79 și 249 de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.