Publicitate
Prețurile pentru toate materialele și dispozitivele ce intră într-un vehicul sunt în creștere. Materiile prime - de la oțelul folosit pentru caroserii, piesele din motor și cadre până la materialul plastic care este transformat în bare de protecție și garnituri de uși - reprezintă o mare parte din costurile de fabricație și toate au prețuri în creștere. Dacă la acestea sunt adăugate costurile legate de forța de muncă, logistică, presiunea de a investi în noi tehnologii și inflația, producătorii de automobile văd un peisaj foarte diferit acum pe piață față de cel de care s-au bucurat în ultimele luni, scrie Bloomberg.
O parte din ceea ce a ajutat industria auto este producția sa redusă. În ciuda tuturor plângerilor legate de lipsa diferitelor piese, inclusiv a microprocesoarelor, producătorii auto și-au menținut acționarii fericiți. Au fost inteligenți și agili în mod neobișnuit în ceea ce privește valorificarea dezechilibrelor economice mai largi. În ciuda opririi uzinelor, producătorii din întreaga lume au înregistrat rezultate excelente în primul trimestru. Au făcut mai puține vehicule, probabil mai bune, și au împins marjele în sus.
Constructorul FORD, într-o situație IMPOSIBILĂ. Măsură SEVERĂ
Dar când producătorii de automobile încep să vorbească în mod constant despre o producție mai mică, ar trebui să fie un semn îngrijorător. În ultimul set de rezultate, giganții auto, inclusiv cei mai mari din lume, Toyota Motor Corp și Ford Motor Co., au declarat că vor produce mult mai puține vehicule în acest an din cauza lipsei de cipuri, o lipsă care se înrăutățește.
Pentru producătorii de automobile, această dinamică - creșterea cheltuielilor și scăderea volumelor - poate deveni problematică foarte repede. Acest lucru este cauzat de faptul că industria auto are costuri fixe ridicate. Firmele trebuie să obțină o anumită sumă pentru a se echilibra. Dacă producția începe să scadă rapid, atunci presiunea costurilor crește și mai repede și afectează câștigurile în mod disproporționat.
Companiile au puține opțiuni pentru a compensa cheltuielile de producție. Cu prețuri deja ridicate, consumatorii nu vor fi la fel largi cu portofelele lor. Până în prezent, aceștia au fost dispuși să accepte o majorare de 12% sau aproximativ 5.000 de dolari peste prețul inițial, potrivit Kelley Blue Book și Cox Automotive. Aproape 40% dintre cei care urmau să cumpere mașini și-au amânat acum achizițiile.
Dacă vânzările încep să încetinească odată cu creșterea prețurilor, producătorii de automobile riscă să nu poată atinge marjele pe care le-au ratat în ultimele luni. Cu toate acestea, dacă nu cresc prețurile și volumul producției continuă să scadă, ajung în același loc. Consumatorii ar putea fi obligați să aleagă între o călătorie costisitoare sau deloc. Chiar și prețurile mașinilor uzate cresc. Și acestea sunt puține.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.