De ce renunță românii la produsele ECO

DCBusiness Team |
Data publicării:
Mai mult de jumătate din românii consumatori de produse ECO au renunțat să le mai cumpere
Mai mult de jumătate din românii consumatori de produse ECO au renunțat să le mai cumpere

Mai mult de jumătate din consumatorii de produse ECO au renunțat să achiziționeze produse sustenabile.

Conform unui studiu de specialitate intitulat "Consumatorul Etic din România în 2024", realizat de Mkor și publicat recent, șase din zece români (58%) renunță la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat. Aproximativ 38% dintre consumatori sunt însă atenți la impactul asupra mediului generat de obiceiurile lor de consum.

Printre concluziile cercetării, se remarcă faptul că peste o treime (35%) dintre respondenți nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% consideră că alternativele eco în magazine sunt reduse. Mai mult, 56% dintre cei chestionați sunt indeciși în ceea ce privește achiziționarea de produse prietenoase cu mediul, în timp ce 6% nu manifestă interes pentru sustenabilitate și etică.

Factori care influențează decizia de cumpărare

Neîncrederea în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor: Un procent semnificativ (24%) afirmă că neîncrederea în informațiile furnizate de companii privind sustenabilitatea produselor este un motiv pentru evitarea acestora.

Lipsa informațiilor despre impactul și originea produselor: Pentru 24% dintre respondenți, lipsa de informații privind impactul și originea produselor este un factor care îi împiedică să opteze pentru produsele sustenabile.

Lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile: 21% dintre participanți susțin că lipsa timpului îi determină să renunțe la a căuta alternative sustenabile.

Profilul consumatorului etic în 2024

Predominant reprezentat de femei din generația Millennials, cu studii superioare, locuind în mediul urban, având copii minori și venituri medii sau mici.

Interese cheie

Sănătate și starea de bine: 41% dintre respondenți sunt interesați de beneficiile pentru sănătate atunci când fac achiziții.
Sustenabilitate și responsabilitate față de mediu: 39% sunt atenți la aspecte legate de sustenabilitate și responsabilitate față de mediu.

70% dintre participanți declară că evită risipa de alimente, iar alții aleg să cumpere produse aproape de termenul de expirare.

45% dintre consumatorii etici cumpără mai puține haine și evită consumul excesiv de modă.

Categorii de produse căutate de consumatorii români

Alimente: 67% dintre consumatori caută variante sustenabile.

Cosmetice și îngrijire personală: 36%.

Cafea și băuturi: 30%.

Cu toate acestea, 58% dintre români renunță la produsele sustenabile din cauza costului ridicat, subliniind o nevoie crescută de conștientizare și educație în domeniul sustenabilității pentru a stimula adoptarea de către consumatori a unui comportament mai etic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9774
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.977
USD
Azi 4.6059
Diferența 0.0061
Zi precendentă 4.5998
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9774 RON
USD flag1 USD = 4.6059 RON
GBP flag1 GBP = 5.9635 RON
CHF flag1 CHF = 5.2114 RON
AUD flag1 AUD = 2.9077 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.2194 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0308 RON
NOK flag1 NOK = 0.4415 RON
SEK flag1 SEK = 0.4618 RON
XAU flag1 XAU = 463.3913 RON
Monede Crypto
1 BTC = 405190.19RON
1 ETH = 8928.77RON
1 LTC = 404.40RON
1 XRP = 10.05RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %

Comunicate de presa

Negocieri / FOTO: Freepik

Microsoft România negociază primul Contract Colectiv de Muncă

Protecție, stabilitate și formare profesională...

Gabriel Blăniță, Colliers

Tot mai puțini români își permit o locuință. Chiria, o alternativă

Doar 73% dintre românii din mediul urban...

ANAF / Foto: DCBusiness

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel