Dacă în Europa cărucioarele pentru animale de companie nu stârnesc interesul cetățenilor, oricum nu în măsura în care să genereze un segment de piață, în spațiul asiatic, cu precădere în Japonia, China și Coreea de Sud, ele sunt ceva obișnuit. A devenit deja o normalitate ca o persoană singură sau un cuplu să împingă un cărucior, în care se lăfăie un câine sau o pisică.
O accelerare inexplicabilă a vânzărilor
Dincolo de orice, acest fenomen reprezintă, fără îndoială, un semna al „al scăderii natalității în Coree. Și astfel ca ajuns ca, pentru prima dată în istorie, vânzările de cărucioare pentru animale de companie le-au depășit pe cele pentru bebeluși”, subliniază publicația menționată mai sus.
Cotidianul sud-coreean, care citează datele Gmarket, unul dintre principalele site-uri de comerț electronic din țară, arată că în primele nouă luni ale anului 2023, „43% dintre cărucioarele vândute pe platformă au fost de copii, restul de 57% fiind destinate animalelor de compnia, în principal câini și pisici.
O tendință care a prin contur în ultimii câțiva ani și care s-a accelerat în 2023: în anul anterior, vânzările de cărucioare pentru animale de companie au reprezentat doar 36% din total. Și 33% în 2021. Chestionat de „The Korea Times”, un manager Gmarket recunoaște că nu poate spune de ce lucrurile s-au accelerat anul acesta și promite o analiză mai aprofundată pentru a înțelege acest fenomen.
Un serviciu special
Deși este prea devreme pentru a cunoaște motivele acestei accelerări, cauzele care stau la baza sunt totuși cunoscute și se referă la scăderea natalității din Coreea de Sud. Țara a înregistrat astfel doar 250.000 de nașteri în 2021, față de 270.000 în 2020 și 470.000 în 2010. Conform ultimelor previziuni oficiale, în următorii 50 de ani, Coreea de Sud ar putea pierde o treime din populație. În același timp, sud-coreenii s-au îndrăgostit de animalele domestice: în 2022, nu mai puțin de 6 milioane de gospodării dețineau animale de companie, față de aproape 3,6 milioane în urmă cu 10 ani.
Aceste animale de companie au devenit atât de importante, încât stăpânii nu se despart nicide ele nici în vacanțe sau în alte deplasări. Acest lucru a determinat compania aeriană națională Korean Air să ofere un serviciu de loialitate dedicat: acum, de fiecare dată când zboară, un câine, o pisică sau chiar un papagal se pot acumula puncte de fidelitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.