O echipă de oameni de ştiinţă de la University College London şi Universitatea din Bath le-a oferit participanţilor la studiu - 45 de studenţi cu vârste cuprinse între 19 şi 36 de ani - un test de matematică de 15 minute înainte de a le permite să folosească un joc la telefonul mobil, să folosească o aplicaţie de mindfulness sau să se joace cu o jucărie fidget-spinner.
Ei au completat un sondaj înainte şi după utilizarea jocului Block! Hexa Puzzle, a aplicaţiei Headspace sau a jucăriei antistres şi au notat pe o scară de la unu la patru cât de obosiţi sau energici se simţeau.
Cei care s-au jucat la telefonul mobil au declarat că se simt mai energici în comparaţie cu participanţii care au folosit aplicaţia sau jucăria antistres, se arată în studiul publicat în JMIR Mental Health.
Un adolescent s-a îmbogățit în joacă. Ce sumă a câștigat
În a doua parte a studiului, 20 de subiecţi care s-au jucat la telefonul mobil după ce au ajuns acasă de la serviciu se simţeau mai relaxaţi la sfârşitul săptămânii spre deosebire de cei care au folosit aplicaţia de mindfulness, conform chestionarelor completate în cadrul studiului.
''Am încercat să aflăm dacă utilizarea jocurilor ar fi mai benefică pentru recuperarea după muncă în comparaţie cu aplicaţiile de mindfulness'', a declarat doctor Emily Collins de la Universitatea din Bath. ''Am aflat că jocurile depăşesc tehnicile de mindfulness în ceea ce priveşte efectele asupra recuperării după muncă'', a explicat specialista adăugând că jocurile video ''promovează detaşarea psihologică''.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.