În cazul celor șapte turiști români care trec printr-un adevărat coșmar, după ce au ajuns doar cu hainele de pe ei pe o o insulă din Caraibe, după o croazieră de două săptămâni, se știe până în acest moment că nu ar fi cumpărat un pachet turistic integrat, ci servicii fără niciun fel de garanție, de la o companie aeriană din Italia și de la compania care organizează croaziera.
Specialiștii din Turism au avertizat de foarte multe ori clienții să fie atenți la „țepele” din turism, mai ales atunci când ofertele sunt prea frumoase pentru a fi și fără probleme. În cazul croazierelor cu prețuri foarte mici, turiștii trebuie să știe că există foarte multe riscuri, iar recomandarea este să se ia în calcul posibilele întârzieri ale avioanelor, mai ales iarna. Dacă turiștii români ar fi cumpărat un pachet integrat, de la o agenție, și mai ales dacă ar fi plătit în plus o noapte de cazare la începutul vacanței și una la final, s-ar fi asigurat că nu ajung într-un asemenea impas.
Riscuri care nu sunt luate în seamă
„Din păcate, știm că sunt foarte mulți turiști români care se lasă păcăliți de ofertele foarte ieftine, dar nu țin cont de faptul că aceste oferte au și cele mai mari riscuri. În cazul croazierelor, mai ales iarna, ideal ar fi să ajungă la locul de îmbarcare cu o zi înainte, deci să plătească o noapte de cazare înainte de a se urca pe vasul de croazieră, pentru a se asigura că nu întârzie avionul, deoarece vasul nu așteaptă un grup care întârzie. Același lucru ar trebui să-l facă și în ultima zi, tocmai pentru a nu ajunge în situația celor care au probleme acum”, a explicat, pentru DC Business, Dan Anghelescu, membru în consiliul director al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și director general al agenției „La Piovra Turista”.
Mai mult, turiștii trebuie să știe că doar un pachet integrat, cumpărat de la o singură agenție, este garantat. „Cei șapte români care au ajuns pe insulă doar cu hainele de pe ei probabil că nici nu vor avea pe cine să dea în judecată sau vor da în judecată agențiile de la care au cumpărat produsele separat, dar, mai mult ca sigur, vor pierde. Legislația nu este unitară în Europa și ar putea să piardă chiar și un eventual proces împotriva companiei aeriene”, mai spune specialistul.
Citește și: Șoferii Uber sunt plătiți să pună muzică pasagerilor. Comisionul este generos
Turiștii români au fost debarcați de sâmbătă pe insula Martinica și au rămas doar cu hainele de pe ei, pentru că avionul companiei italiene „Blue Panorama”, care ar fi trebuit să-i preia simbată, spre Milano, nu a ajuns în Martinica, din cauza unei defecțiuni tehnice. Zborul nu s-a mai efectuat, până astăzi, iar bagajele lor au fost transferate în altă parte, așa cum se întâmplă de obicei atunci când produsele – zboruri, cazare, croazieră – sunt achiziționate de la agenții diferite și nu în cadrul unui pachet integrat.
Specialiștii în turism mai ecplică și faptul că agenția este cea care își asumă responsabilitatea, atunci când vinde un pachet, iar diferența de 10-15% din valoarea totală a unei vacanțe este plata pentru consultanții care știu cum se pot evita situațiile neplăcute, dar tot diferența aceasta de preț este și garanția că turiștilor li se asigură variante alternative, în cazul în care avionul nu ajunge la timp sau se intervin alte probleme într-un sejur. „De multe ori am spus că lucrurile foarte ieftine pot deveni, de fapt, foarte scumpe. Noi oferim consultanță și nici nu acceptăm să vindem anumite pachete, decât dacă turistul își asumă în scris riscurile pe care i le explicăm”, mai spune Dan Anghelescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.