Ordonanța menționată mai sus permite sancționarea mai facilă a celor care practică taximetrie ilegal, adică fără autorizație. Amenzile între 1.000 și 5.000 de lei vor putea fi date pe loc de polițist, pentru că nu va mai fi necesar să fie dovedit că fapta se comite în mod repetat. Documentul interzice activitățile de ridersharing, precum Uber?
Nu chiar, dar șoferii Uber vor putea fi sancționați mai ușor, pentru că, în pofida cerințelor impuse de companie pentru înscrierea lor pe platformă, ei nu se află în legalitate pe Legea taximetriei. Totuși, este evident că Uber reclamă o reglementare specifică - una care să permită șoferilor Uber să nu mai fie amendați, așa cum s-a putut face și până acum, chiar dacă în condiții mai dificil de aplicat.
Alte două proiecte
În urmă cu ceva timp, vicepremierul Daniel Suciu anunța că, în următoarea perioadă, va fi elaborat un proiect de act normativ privind activitatea de ridesharing. Problema este că mai sunt și alte proiecte legislative aflate în circuit la acest moment și care se referă la același lucru. Nici unul nu a văzut însă lumina zilei.
Primul proiect, depus în aprilie la Senat, respins de acesta și intrat în Camera deputaților, prevede o procedură specială de autorizare pentru serviciile de ridesharing. Și anume, aceste companii de ridesharing vor trebui să plătească și o taxă anuală în vederea funcționării legale, să-și verifice periodic șoferii, care, la rândul lor, vor trebuie să circule având mereu asupra lor o mapă cu multe documente cerute de lege, pentru control.
Al doilea proiect, apărut în Parlament în toamnă, se referă la activităţile de transport alternativ cu un vehicul cu şofer și prevede că șoferii care se ocupă de transportul alternativ de tip ridesharing vor fi obligați să dețină un certificat de competență profesională pentru transportul de persoane. Adoptată de Senat, propunerea se află la deputați, pentru votul final.
Citește și Taximetriștii câștigă mai mult, chiar și cu concurența Uber
În momentul în care una sau cealaltă dintre aceste propuneri va ajunge lege, Uber va avea un cadru legal pe care să-l respecte obligatoriu atât compania, cât și șoferii. Până atunci, Uber nu poate fi considerat interzis de lege, dar e posibil să asistăm, de joi, la amendarea mai multor șoferi ai acestei platforme - alături de alți șoferi care fac taximetrie ilegal, chiar cu licențe obținute "pe lângă" lege.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.