Publicitate
Boeing a anunțat o pierdere netă de 6,17 miliarde de dolari, sub povara celor cinci miliarde în minus înregistrate pe segmentul aviației comercială (BCA) și de apărare și spațiu (BDS). Consensul analiștilor Factset a fost pentru o pierdere de 6,12 miliarde de dolari.
O misiune foarte clară
„Misiunea mea este destul de clară, și anume de a repune această navă uriașă pe direcția corectă și de a readuce Boeing în poziția de lider pe care o cunoaștem și pe care o dorim”, a spus Kelly Ortberg, șeful producătorului de avioane de la începutul lunii august.
Potrivit unui calcul AFP, Boeing a înregistrat pierderi nete de peste 31 de miliarde de dolari de la începutul anului 2020, până la sfârșitul lunii septembrie 2024. Cea mai mare pierdere trimestrială a atins 8,42 miliarde de dolari în T4 din 2020.
Filiala BCA suferă de încetinirea producției, după mai mulți ani de tot felul de probleme care au culminat cu un incident în zbor în ianuarie anul trecut. Un impact negativ l-a jucat, de asemenea, mișcarea grevistă la care au participat peste 3.000 de muncitori la Seattle - unde s-a născut Boeing în iulie 1916 - și care, din 13 septembrie, a paralizat cele două fabrici principale ale grupului unde sunt asamblate modelele 737 (cel mai vândut avion al companiei), 777, 767 și mai multe programe militare.
Sindicaliștii nu se lasă
Filiala locală a Sindicatului Mașinilor (IAM) a anunțat sâmbătă un acord de principiu „demn de luat în considerare”. Un prim acord, anunțat pe 8 septembrie, a fost respins masiv de membrii de sindicaliști. Noul proiect de acord prevede, în special, o creștere a salariului de 35% pe patru ani (IAM a cerut 40%), restabilirea unui bonus anual majorat, o contribuție sporită a angajatorului la planul de pensionare.
Dacă și acest acord va fi respins, „vom relua negocierile. (...) Este singura variantă, membrii noștri vor opta în favoarea acestui scenariu”, a explicat Jon Holden, președintele filialei locale a IAM-District 751.
Reluarea activității este o prioritate pentru Boeing, care în septembrie a livrat 33 de avioane, finalizate înainte de grevă, dar următoarele câteva luni se anunță modeste. Pe lângă nemulțumirea companiilor aeriene, obligate să-și revizuiască programele de zbor, mai puține livrări înseamnă și venituri mai mici - aproximativ 60% din preț se plătește la livrare - și, în consecință, un flux de numerar instabil.
Pericol de retrogradare
Gigantul aeronautic lupta deja să-și revină după accidentele aviatice din 2018 și 2019, care au provocat 346 de morți, dar și după pandemia de Covid-19. Confruntat cu riscul de a fi retrogradat la categoria speculativă de către agențiile de rating financiar, Boeing a anunțat, în ultimele săptămâni, măsuri menite să-i protejeze fluxul de numerar, inclusiv o reducere cu 10% a forței de muncă la nivel mondial (aproape 171.000 de angajați la sfârșitul anului 2023).
Și, pentru a-l salva, grupul a depus pe 15 octombrie la Jandarmul Bursei Americane (SEC) un proiect de strângere de fonduri în valoare de maxim 25 de miliarde de dolari, valabil trei ani.Producătorul de avioane a obţinut inclusiv o a doua linie de credit de zece miliarde de dolari. Mai trebuie puse pe lista măsurilor de urgență și vânzarea de active nestrategice, estimate la aproximativ douăzeci de miliarde.
Boeing „este ca un erou grec, o companie care a fost odată simbolul măreției americane, titan al industriei aerospațiale și de apărare, dar care traversează acum o criză provocată de numeroasele sale decizii”, au explicat recent analiștii de la Bank of America, estimând că ar fi nevoie de „cel puțin un deceniu pentru a-și recăpăta gloria de odinioară”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.