După cum scrie cotidianul economic Le Figaro, prin această achiziție, grupu alimentar francez își extinde și mai mult prezența pe acest segment profitabil. Citând surse apropiate dosarului, agenția Reuters menționează, la rândul ei, că tranzacția, ai cărei termeni nu au fost dezvăluiți, a fost parafată pe 31 martie.
Achiziția Promedica va permite grupului să continue să se dezvolte în Polonia, o piață importantă pentru Danone, a adăugat aceasta. Danone este numărul unu în domeniul nutriției medicale în Europa și al patrulea la nivel mondial.
Specialiștii în sănătate" de la Promedica, o companie cu o creștere de două cifre a vânzărilor, vor administra produsele Danone pacienților care au nevoie de nutriție enterală, a precizat sursa citată.
Achiziția are loc în contextul în care Danone, producător de formule pentru sugari de înaltă calitate, precum Aptamil, și de mărci de nutriție medicală, precum Nutricia, se lansează într-un plan de redresare care presupune investiții în mărci promițătoare și renunțarea la activele neperformante.
Îngrijirea la domiciliu este o categorie în plină ascensiune, deoarece tot mai multe persoane cu afecțiuni cronice se pot trata acasă. De asemenea, este considerată o alternativă rentabilă la spitalizările de lungă durată și costisitoare.
Cu vânzări de 8,319 miliarde de euro în 2022, divizia de nutriție specializată a reprezentat 30% din vânzările totale ale grupului. Marja sa operațională de 21,6% a depășit-o pe cea a grupului, de 12,2%.
Citește și Danone vrea să vândă două mărci de produse lactate eco
Gigantul alimentar Danone a anunțat că analizează posibilitatea de a vinde două mărci de produse lactate ecologice din Statele Unite. Este vorba despre Horizon Organic și Wallaby. Decizia se înscrie în noua strategie a companiei de a renunța la activități secundare.
Grupul va "explora opțiunile sale strategice, inclusiv o posibilă vânzare, pentru afacerile cu produse lactate organice Horizon Organic și Wallaby din Statele Unite", care reprezintă aproximativ 3% din vânzările Danone, a precizat compania într-un comunicat dat publicității în acest sens.
Potrivit estimărilor analiștilor consultați de Bloomberg, Danone, care deține mărcile Activia, Evian, Aptamil și Actimel, ar urma anunțe, pentru anul 2022, vânzări de peste 27 de miliarde de euro, din care aproximativ 800 de milioane de euro realizate pentru cele două mărci americane.
Deși acestea sunt "mărci puternice și apreciate de consumatori" în Statele Unite, "nu se numără printre segmentele prioritare de creștere ale Danone" .... Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.