"Ca urmare a dezvoltării tehnologice, în ţările dezvoltate, 62% dintre adulţi consumă ştiri pe reţelele de socializare, ceea ce este nou. De asemenea, în ţările dezvoltate, majoritatea adulţilor consumă ştiri pe aplicaţiile de chat, ceea ce este, de asemenea, ceva nou. Sunt noi forme de media la orizont, device-uri activate vocal, care vor schimba modul în care ne raportăm la inteligenţa digitală", a arătat reprezentantul Google.
Huawei, important pas în procesul de desprindere de Google
El a precizat că este clar pentru Google că va creşte numai dacă şi partenerii săi vor creşte.
De asemenea, prezentă la acelaşi eveniment, Ioana Avădani, preşedintele Centrului pentru Jurnalism Independent, a subliniat că avansul reţelelor de socializare, mai ales TikTok, care a avut o creştere de 44% în download anul trecut.
"Dacă nu gândim cu minţile acestor copii, înseamnă că ne facem treaba pe jumătate. În momentul în care facem o lege, să ne gândim la toată lumea, inclusiv la beneficiarii ei. Aceştia vor intra în piaţa consumatorilor de media în aproximativ cinci ani", a susţinut ea.
Avădani a afirmat că oamenii nu sunt, în general, dispuşi să plătească pentru content media.
"Să nu ne îmbătăm cu apă rece, nu doar românii nu vor să plătească pentru content. Un studiu Reuters arăta că 19% din oameni sunt dispuşi să plătească pentru informaţie, în ţările anglo-saxone, iar în celelalte ţări 9%, la noi poate nici 9%", a continuat reprezentanta Centrului pentru Jurnalism Independent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.