Damen Holding cere în instanță falimentul Damen Shipyards Mangalia SA (S.C. Șantierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia)
Luna trecută, compania olandeză Damen a cerut României rezilierea acordului de asociere cu statul român, încheiat în urma cu șase ani.
În urma încheierii acestui contract în 2018, România a devenit acționar majoritar, deținând 51% dintre participații iar Damen a rămas cu 49% din capital și cu managementul operațional al companiei Damen Shipyards Mangalia SA. Compania a cerut despăgubiri la Curtea Internațională de Arbitraj de la Viena.
România a realizat această asociere prin intermediul companiei de stat ”Șantierul Naval 2 Mai SA”, controlată de Ministerul Economiei, pârâtă în acest proces.
Angajații au atras atenția, printr-o scrisoare deschisă publicată în luna martie, că există o lipsă a volumului de muncă și asupra insolvenței ”iminente”.
Mangalia Shipyard, Șantierul Naval Mangalia Shipyard (fost Șantierul Naval Mangalia) are ca activitate principală construcții și reparații de nave (în special mineraliere și petroliere).
Șantierul a fost preluat de sud-coreeni de la Daewoo în 1997 iar până în 2017 au construit peste 130 de nave și s-au realizat lucrări complexe de reparații la peste 300 de nave.
În anul 2017 Daewoo Mangalia Heavy Industries a fost achiziționată de Damen Shipyard Group din Olanda care deține și șantierul naval din Galați.
DCBusiness a trimis solicitări la Ministerul Muncii și la Ministerul Economiei pentru a comenta această situație însă până la transmiterea acestei știri cele două înstituții nu au reacționat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.